Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЗВУКИ І БУКВИ. АЛФАВІТ

Урок 1. ЗВУКИ. ЗВУКОВІ МОДЕЛІ СЛІВ

Мета: закріплювати знання учнів про звуки; розвивати навички звукового аналізу слів, спостережливість; виховувати інтерес до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Ознайомлення з підручником «Українська мова»

   Розгляньте підручник і скажіть, як він називається і хто його автор.                                                                            ...

—  Які умовні позначення треба знати, щоб правильно користуватися підручником?

   Прочитайте вірш Г. Барадуліна. Яке побажання висловлює автор?

   Прочитайте назву першого розділу. («Звуки і букви. Склад. Наголос»)

   Що ми будемо вивчати у цьому розділі?

    — Про що дізнаємося?

   Куди здійснимо подорож?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні ми згадаємо, з чого утворюються слова.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 4-5)

Вправа 1

Учитель читає вірш Л. Костенко.

   Про яку пору року говориться у вірші?                           

   Що робила осінь?

   Про що попросило листя в осені?

   Назвіть звуки у слові осінь.

    — Яка осінь?

Вправа 2

   Прочитайте і відгадайте загадку.

   Виразно вимовте слово-відгадку.

   Назвіть усі звуки в цьому слові.

   Складіть звукову модель слова книга.

   Перевірте правильність виконання завдання за підручником.

   Що означають рисочки, кружечки?

   А на які дві частини поділене слово?

   Отже, звуки ми чуємо і вимовляємо. З них утворюються слова.

Вправа З

Учні читають вірш Ю. Федьковича.

   Розгляньте звукові моделі слів.

   Що означає кожен значок?

   Знайдіть у вірші слова, які відповідають поданим звуковим моделям.

Чітко вимовте кожен звук у цих словах.

—  Отже, звук — елемент людської мови, утворений за допомогою органів мовлення.

Вправа 4

Учні складають слова з поданих звуків: школа, урок, учень.

   Послідовно назвіть звуки в утворених словах.

Вправа 5 (робота в парах)

Учні читають прислів’я і пояснюють одне одному їх зміст.

• Земля багата — народ багатий.

• Земля — наша мати, усіх годує.

    — Вимовте звуки у записаних словах.

2. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Гра-змагання між рядами «Хто більше?»

Учитель пропонує дітям розглянути малюнки на набірному полотні та відібрати лише ті, назви яких починаються з певного звука:

• серед овочів — з [к];

• серед меблів — з [с];

• серед одягу — з [п].

   Запишіть назви овочів.

   Складіть звукові моделі записаних назв.

   Придумайте з одним зі слів речення.

Заслуховуються відповіді чотирьох-п’яти учнів, краще речення записується.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

   Закінчіть речення: «Звуки ми... і...»; «З них утворюються...».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 5, вправа 6.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.