Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЗВУКИ І БУКВИ. АЛФАВІТ

Урок 29. ВПРАВИ НА ПРАВИЛЬНЕ ВИМОВЛЯННЯ ДЗВІНКИХ ЗВУКІВ У КІНЦІ СЛОВА І СКЛАДУ

Мета: навчати учнів правильно вимовляти дзвінкі звуки у кінці слова і складу; закріпити вміння диференціювати дзвінкі та глухі приголосні; розвивати орфоепічну чіткість; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ                                                       

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 43, вправа 117)

— Який дзвінкий і який парний йому глухий приголосний найчастіше трапляються в скоромовках?                                      

    — Назвіть букви, якими позначено дзвінкі приголосні звуки.

2. Гра «Добери кінцівку»

— Поміркуйте і закінчіть рядки вірша. Підкресліть букви, якими відрізняються слова.

Виріс в лісі білий_____ .                                                              

Захворів Петро на____ .

IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні ми будемо вчитися чітко вимовляти дзвінкі приголосні у кінці слова і складу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 43-44)

Вправа 118                                                                                 

Учні читають і відгадують загадки.

   Прочитайте виділені слова. Чітко вимовляйте у них останній звук.                                                                                  

   Запишіть слова, які закінчуються на дзвінкий приголосний звук. Підкресліть останню букву в кожному слові.

Вправа 119

Учні читають, чітко вимовляючи дзвінкі приголосні звуки перед глухими у виділених словах.                                                        

   Випишіть виділені слова. Поділіть їх на склади. Підкресліть букви, які позначають дзвінкі приголосні звуки в кінці складу.     

   Прочитайте і запам’ятайте правило на с. 43.

Вправа 120

Учні читають слова, виразно вимовляючи дзвінкі приголосні звуки в кінці

слова і складу. Складають і записують речення з виділеними словами.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над прислів'ями                                                            

    — Прочитайте прислів’я і поясніть їх значення.

   Спишіть прислів’я (одне на вибір). Підкресліть букви, що позначають дзвінкі приголосні звуки.

• До доброї криниці стежка утоптана.                                          

• Щоб рибку їсти, треба в воду лізти.

2. Творче списування

— Вставте пропущені слова з довідки.

______________________ засипало сніжком.

______________________ усю зиму лапу смокче.

Слова для довідок: ведмідь, стежки.

   Спишіть одне речення на вибір. Поділіть слова для переносу слова.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

   Як в українській мові вимовляються дзвінкі приголосні у кінці слова і складу? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 44,  вправа 121.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 48

3. Аудіювання

1) Слухання тексту, який читає учитель.

ПРОТОПТАЛИ СТЕЖКУ

Уночі була хурделиця. Намело кучугури снігу. Рано-вранці йшло троє дітей — Юрко, Михайлик і Ніна. Всюди коло хат з’явилися люди. Відкидали сніг лопатами, прокладали доріжки.

Ось хатина бабусі Марії. Вона живе одна-однісінька. Зупинилися діти біля бабусиного двору. Нікого не видно.

   Як же це бабуся до криниці вийде? — сказав Юрко. — Снігу ж скільки.

   Давайте протопчемо стежечку від хати до криниці! — порадив Михайлик.

Діти увійшли на бабусине подвір’я. Йшли по глибокому снігу. Від воріт до хати — трохи легше. Пройшли два, три, чотири рази. Протоптали стежку від воріт до хати і від хати до криниці.

Спітнілі, стомлені, радісні діти йшли до школи. Вони думали: ось бабуся Марія вийшла з хати. Побачила стежечки. Радіє...

В. Сухомлинський

2) Тестування.

1. Куди йшли діти?

а) Кататися з гірки;

б) до школи.

2. Кого побачили діти біля хатини бабусі Марії?

а) Нікого;

б) бабусю, яка відкидала сніг.

3. Що вирішили зробити учні?

а) Допомогти бабусі відкидати сніг;

б) протоптати стежку.

4. Про що думали діти?

а) Бабуся Марія подякує їм за допомогу;

б) бабуся зрадіє, коли побачить стежечки.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.