Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЗВУКИ І БУКВИ. АЛФАВІТ

Урок 35. ВПРАВЛЯННЯ У ЗВУКО-БУКВЕНОМУ АНАЛІЗІ СЛІВ З М'ЯКИМИ ПРИГОЛОСНИМИ

Мета: закріплювати знання про позначення м'якості приголосних буквами я, ю, є, і; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати самостійність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 50, вправа 140)

    — Вимовте приголосні звуки у виділених словах. Назвіть букви, якими вони позначені.       

    — Як ви поділили для переносу слово джерельце? Який висновок зробили?

2. Вправи на повторення

Гра «Упіймай слово»                                                              

   Упіймайте слово з двох складів (оплесками).

По діброві вітер виє,

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю

До самого долу.

    — Скільки слів із двох складів у цьому вірші?

а) 3 слова;                                                                             

б) 4 слова;

в) 5 слів;                                                                               

г) 2 слова.

IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні на вас чекають завдання, під час виконання яких стануть у пригоді ваші знання про тверді і м’які приголосні звуки.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 51)

Вправа 141

Учні читають і списують, вставляючи пропущені букви.          

   Вираз бити дзьобом усно замініть одним словом.

    — Поділіть для переносу виділені слова. (Де-ньок, дзьо-бом)

Вправа 142

Учитель читає текст.

   Хто із хлібів сповістив про себе?                                    

   Де спершу озвалася перепілка?

   Куди перепілка загукує до себе?                                    

   Послухайте текст ще один раз. Доберіть до нього влучний заголовок.

   Запишіть слова з буквосполученням ьо. Поділіть їх для переносу.

Вправа 143

Учні читають скоромовку тричі, щоразу прискорюючи темп. Потім записують з пам’яті.                                                      

   Знайдіть у скоромовці слово, в якому немає м’яких приголосних звуків.

    — Який звук найчастіше трапляється у скоромовці?

    — Поділіть для переносу виділені слова.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Зміни звук»

— Замініть твердий [л] на м’який [л’]. Прочитайте слова, що утворилися. Складіть речення зі словами біла, біля.

Галка (галька), лук (люк), лак (ляк), біла (біля), Лола (Льоля), лила (Ліля), білити (біліти), булка (булька).

— Наведіть приклади слів, які починаються (закінчуються) твердим (м’яким) приголосним звуком.

2. Робота над загадками

• У воді водиться, з хвостом родиться,

А як виростає, хвіст відпадає. (Жаба)

• Бачити — не бачить.

Чути — не чує.

Мовчки говорить.

Добре мудрує. (Книжка)

• То холодним, то гарячим

Вдома кожен мене бачив.

І співаю я від жару,

І пускаю носом пару. (Чайник)

• Ходить, бродить по болоті,

Хоче жабку упіймати,

Принести в гніздечко потім

Своїм діточкам пухнатим. (Чапля)

   Запишіть відгадки. Підкресліть букви, що позначають тверді приголосні звуки.

   Виконайте звуко-буквений аналіз слів щука, щупальця.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

   Чого навчалися на уроці?

   Наведіть приклади слів із м’якими (твердими) приголосними.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 52, вправа 144.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.