Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЗВУКИ І БУКВИ. АЛФАВІТ

Урок 38. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ТВЕРДІ ТА М'ЯКІ ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ

Мета: узагальнити вивчений матеріал про тверді та м'які приголосні звуки; збагачувати словниковий запас учнів; формувати навички грамотного письма; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 55, вправа 151)

    — У другому реченні назвіть слова з м’якими приголосними звуками.

   Поясніть способи позначення м’якості приголосних звуків у цих словах.

    — Розкажіть легенду про Афіну Палладу.

2. Гра «Визнач м'який»

    — Назвіть склади з м’якими приголосними у словах: тюлень, лисиця, ялина, тополя.

3. Звуко-буквений аналіз слів

—  Запишіть слова і позначте в дужках кількість звуків і букв у них (побудуйте звукові моделі).

Сіль, дзьоб, маяк, бджола, щука, Юрась, льон.

4.  Гра «Допоможи Незнайкові»

     — Підкресліть слова, які правильно поділені на склади для переносу.

Льо-ня, треть-оклас-ник, ко-заць-кий, прос-ьба, бать-ко, ки-ївсь-кий, ну-льо-вий, сьо-год-ні, буль-йон, рай-он, ґу-дзик.

IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 56)

Вправа 152

Учні читають діалог в особах. Пояснюють, як вони розуміють слова дідуся.

   Вимовте приголосні звуки у виділеному слові.

   Які з них тверді, а які — м’які?

   Якими буквами позначено м’якість приголосних звуків?

Вправа 153

Учні відгадують загадку-акровірш.

   Вимовте протяжно кінцевий голосний звук у виділених словах.

—  Чому звук [а] в словах поля і масна позначений різними буквами а і я? Учитель звертає увагу учнів на те, що слова нива, лан, поле близькі за значенням.

Слово про слово

Леміш — частина плуга, що підрізує шар землі знизу.             

Рілля — виоране поле.

Вправа 154

Учні дописують прислів’я, знайшовши його кінцівку в правому стовпчику.

   Складіть звукову модель слова рясно.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Творче списування

    — Спишіть слова, поділяючи їх для переносу.

Донька, опеньки, синька, пальма, пісенька, гайка, чайник, впіймав.

2. Складання речень

    — Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення.

• опеньки, коло, ростуть, пеньків, восени;

• співала, пісеньку, доньці, мама.

3. Гра «Віконечка»

   — Прочитайте текст. Впишіть у слова буквосполучення йо чи ьо.

Сгодні в Лні особливий день. Він одержав листа від знамого Йосипа Соловва. Прочитав і пригадав, як вони познамилися одного літнго дня біля синго моря.

4. Гра «Назви ласкаво»

    — Змініть слова так, щоб вони мали пестливе значення.

Зима — зимонька                           

трава — ...                                     

пісня — ...

нічка — ...

яблуня — ...

година — ...

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

   Назвіть пари приголосних звуків за твердістю — м’якістю.

   Який приголосний звук завжди м’який? Якою літерою він позначається?

   Якими буквами позначається м’якість приголосних звуків на письмі? Наведіть приклади слів.

   Як треба переносити слова зі знаком м’якшення? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 57, вправа 155.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.