Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЗВУКИ І БУКВИ. АЛФАВІТ

Урок 39. ПОДОВЖЕНІ М'ЯКІ ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ ПОЗНАЧЕННЯ ЇХ НА ПИСЬМІ

Мета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити слова в подовженими м'якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 57, вправа 155)

    — Прочитайте уривки з віршів.

   Назвіть слова в рядках, які закінчуються однаково.

   Які звуки в цих словах однакові?

—  Замість якого слова в одному з уривків ужито слово він? Поясніть, з якою метою.

2. Гра «Порівняй!»

    — Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки «<», «>», «=».

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 57-58)

Вправа 156

Учні читають речення.

—  У яких виділених словах м’які приголосні звуки вимовляються подовжено?

—  Спишіть парами виділені слова. Зробіть висновок, як позначається на письмі м’який подовжений звук.

   Звірте свій висновок з правилом на с. 57.

Вправа 157

Учні читають слова. Звуки, позначені двома однаковими буквами, вимовляють подовжено.

— Спишіть слова. Підкресліть букви, які позначають м’які подовжені звуки.

—  Визначте, скільки звуків і скільки букв у слові читання. Прочитайте зразок відповіді.

Візьміть до уваги!

Подовження звука у звуковій моделі позначається двокрапкою.

Вправа 158

Учні читають вірш.

   Розкажіть, як онук ставиться до своєї бабусі. Доведіть словами вірша.

   Назвіть слова з подовженими м’якими приголосними звуками.

    —  Складіть звукові моделі цих слів.

Вправа 159

    —  Утворіть слова за зразком і запишіть парами.

    —  Складіть і запишіть речення з одним із утворених слів.

2. Фізкультхвилинка

V.  УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Утворіть слова за схемою. Запишіть їх за алфавітним порядком.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

     — Як позначається подовження звука у звуковій моделі?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 58-59, вправа 160.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 52

1. Виконання вправи 207 (с. 79-80)

    — Поміркуйте і скажіть одним реченням, про що цей текст.

    — Доберіть до тексту заголовок.

2. Словникова робота «Слово про слово» (с. 80)

    — Що означає слово брунатний? міднолисті?

3. Робота в парах

Діти отримують картки із завданням. Треба визначити, чи є ці речення текстом.

   Прочитайте речення.

Картка 1

Жили собі дід та баба. Була у них Курочка-Ряба. А хто, хто в рукавичці живе?

Картка 2

Йшов дід лісом та й загубив рукавичку. Бігла мишка та й до рукавички. Знесла курочка яєчко.

Картка З

Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Покликав дід трьох синів.

   Чому це не текст? Доведіть це одне одному.

   Спробуємо виправити, щоб вийшов текст.

—  «Зайве» речення закресліть, а своє допишіть так, щоб вийшов зв’язний текст.

   Чому ви легко відновили тексти? (Казки знайомі.)









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.