Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЗВУКИ І БУКВИ. АЛФАВІТ

Урок 43. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ПОДОВЖЕНІ М'ЯКІ ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ

Мета: узагальнити знання учнів про подовжені м'які приголосні звуки та правила написання слів із ними; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 63, вправа 170)

    — Прочитайте слова з подовженими м’якими приголосними звуками.

    — Як ви їх поділили для переносу?

2. Гра «Прочитай — запиши»

    — За допомогою звукових моделей прочитайте і запишіть слова.

[л’:е], [багат’:а], [вуг’іл’:а], [суд’:а], [нас’ін’:а], [зан’ат’:а], [взут’:а], [мал’уван’:а].

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 63-64)

Вправа 171

   Розкажіть, що ви знаєте про туризм і туристів.

   Прочитайте поради туристу.

   Які слова в порадах туристу стосуються теми, яку ми вивчаємо?

Вправа 172

   Прочитайте народні прикмети.

   Спишіть їх. Підкресліть слова з подовженими м’якими приголосними. Поясніть їх правопис.

    — Складіть звукові моделі підкреслених слів.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «"Зайве" слово»

    — Підкресліть «зайве» слово. Поясніть свій вибір.

Волосся, життя, багаття, п’ятниця, ллє, малювання.

2. Гра «Добери слово»

    — До поданих ознак доберіть слова з подвоєними приголосними.

Чорне —                                      

чисте —                                       

міцні —

золоте —

цікаве —

велике —

3. Гра «Добери прислів'я»

— Вставте у прислів’я пропущені слова з подвоєними буквами.

Дерево міцне______ , а людина —       .

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

   Які правила написання слів повторили на уроці?

   Яке завдання було найскладнішим?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 64, вправа 173.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 56

1. Творча робота

Складання опису зайчика за питаннями та поданими словами

   А тепер спробуйте самостійно описати зайчика. Який він?

Запитання: Хто такий зайчик? Що у нього на маківці? Які зубки має гризунчик? Яка у нього шубка? Як дивляться великі очі? Які лапки має вухань? Який у зайця хвостик? Який звірок зайчик?

Словник: дика тваринка; два довгих вушка; гострі та міцні; пухнасту, шовкову; насторожено; передні короткі, а задні довгі; куций, не заважає бігати; миролюбний.

   Прочитайте складений текст.

   Яку назву ви до нього придумали?

   За допомогою яких слів ви зв’язали в тексті перше і друге речення? (Зайчик — у нього)

   Третє і четверте речення? (Гризунчик — він)

   Як інакше ви називали зайчика, щоб уникнути повторів у тексті? (Зайчик, дика тваринка, гризунчик, вухань, звірок)

Висновок. Щоб наше мовлення було правильним, слід уникати повторів. Щоб зв’язати речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його можна замінити іншим.

2. Тестування «Так чи ні?»

• Текст складається з речень?

• До тексту неможливо дібрати заголовок?

• Речення в тексті не зв’язані за змістом?

• Текст можна поділити на частини?

• У тексті речення розміщені в певній послідовності?

• Кожна нова частина тексту починається з абзацу?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.