Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

МОВА І МОВЛЕННЯ

Урок 49. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ 2-3 РЕЧЕНЬ НА ЗАДАНІ ТЕМИ

Мета: навчати учнів складати 2-3 речення на задані теми; розвивати вміння визначати послідовність і зв'язність речень у тексті, встановлювати смислову залежність між реченнями; виховувати культуру писемного мовлення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Вибіркове списування

Йшов Мишко по лісу. Біля дуба. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Гриб великий. Хлопчик відніс гриб додому.

(Йшов Мишко по лісу. Він знайшов гриб. Мишко був радий. Хлопчик відніс гриб додому.)

2. Робота над деформованим текстом

    — Спишіть і позначте межі речень.

Була сильна спека поле і ліс чекали дощу насунулася темна хмара гримнув грім застукали великі краплі дощу.

(Була сильна спека. Поле і ліс чекали дощу. Насунулася темна хмара. Гримнув грім. Застукали великі краплі дощу.)

III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні ми будемо вчитися складати речення на задані теми.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Самодиктант

    — Складіть зі слів речення і запишіть його, диктуючи собі по складах. Навесні, в, купаються, горобці, калюжах.

(Навесні горобці купаються в калюжах.)

—  Складіть ще одне речення про горобця, щоб вийшов текст. Запишіть його.

2. Робота в групах

    — Прочитайте початок казки.

У казковому місті жив ляльковий майстер. Він виготовляв чудові іграшки. Одного разу до майстра прийшов...

   Придумайте продовження казки.

—  Складіть текст з 3-4 речень на тему «Дятел — корисна птиця». Почніть текст реченням: Не дарма дятла лісовим доктором називають!

3. Фізкультхвилинка

4. Самостійна робота

—  Прочитайте і порівняйте два заголовки: «Наш клас», «Наш клас дружний».

   Однакові вони чи відрізняються один від одного? Поясніть.

—  Складіть текст, використовуючи один із заголовків. Напишіть 2-3 речення.

Перевірка роботи. (Враховується зміст і граматична правильність побудови речень.)

Двоє-троє учнів читають речення, решта — аналізують їх.

5. Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

    — Чого ви навчилися на уроці?

   Яке речення вам сподобалося найбільше?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти 2-3 речення про зайчика.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 62

1. Ознайомлення з окличними реченнями.

Виконання тренувальної вправа 232 (с. 90)

—  Розкажіть, про що говориться в другій строфі вірша Олеся Лупія (вправа 231).

    — Скільки речень у цій строфі?

   Який розділовий знак стоїть у кінці кожного речення?

   З якою інтонацією треба читати речення другої строфи.

Аналіз правила (с. 91)

   Спишіть останнє речення вірша.

—  Яким словом можна замінити вираз рідна земля? (Батьківщина, Україна, Вітчизна)

2. Гра «Знайди "зайве" слово»

Морква, картопля, огірок, яблуко, буряк, помідор.

   Яке слово «зайве»? Чому?

   Чи можна назвати цю групу слів реченням? Чому?

—  Об’єднайте ці слова так, щоб утворилося речення. Запишіть його. (Морква, картопля, огірок, буряк, помідор — це овочі.)

3. Виконання вправи 233 (с. 91)

    — Прочитайте виразно вірш.

   Що таке Карпати? Хто відпочивав у Карпатах?

   Як ви гадаєте, чому Карпати називають легенями України?

   Поясніть розділові знаки в кінці речень.

   Спишіть вірш, дотримуючись розділових знаків.

   Яким виразом можна замінити слово тихо? (Ні звуку не чуть.)

    — Виконайте звуко-буквений аналіз слова сяє.

4. Розвиток мовлення

Учитель пропонує учням розглянути картину зимового пейзажу.

   Складіть і запишіть два розповідні речення про природу взимку.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.