Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

РЕЧЕННЯ

Урок 60. РЕЧЕННЯ. ОСНОВНІ ОЗНАКИ РЕЧЕННЯ

Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення; виховувати доброзичливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНОЇ РОБОТИ

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні ми помандруємо казковою країною «Речення», де пригадаємо, з чого складається речення, навчимося правильно складати і записувати речення. А допомагати нам буде веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він.

• Я — клубочок не простий.

Я — клубочок чарівний.

Я тобі допоможу

І дорогу покажу.

Я від діда утік,

І від баби утік.

Ти тепер за мною йди

І знання собі знайди. (Колобок)

Каліграфічна хвилинка

   На кого схожий Колобок? (На сонечко.)

   На яку букву починається слово сонечко?

   Сьогодні ми повторимо написання букви «ес».

С с со сві ос схо

—  Запишіть каліграфічно речення.

Сонце світить, та не гріє.

   Коли так кажуть? Поясніть.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Кращий знавець мови»

—  Колобок пропонує вам зіграти в гру. Хто першим правильну відповідь дав, той фішку отримав. Хто назбирає більше фішок, той і переможець.

   З чого складається текст? (З речень.)

   Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою)

   А в писемному? (Розділовими знаками.)

   З чого складається речення? (Зі слів.)

   Як пишуться слова в реченні? (Окремо)

   З якої букви пишеться перше слово в реченні?

   Що ставимо в кінці речення?

Оголошення переможця.

2. Інтонування речень (с. 88, вправа 222)

— Прочитайте виразно текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою.

   Скільки абзаців у цьому тексті?

   Про що розповідається в першому абзаці?

   Скільки в ньому речень?

   Спишіть друге речення. (Твій обов’язок — добре вчитися.)

   Про що розповідається в другому абзаці?

   Скільки в ньому речень?

    — Спишіть перше речення. (У школі тебе навчають учителі.)

3. Словникова робота

Учитель — той, хто вчить, викладає навчальний предмет у школі.

    — Складіть речення зі словом учителька і запишіть в зошиті.

4. Створення проблемної ситуації (с. 88, вправа 223)

    —  Прочитайте кожну групу слів.

   Зіставте ці дві групи слів.

   Яка з них виражає закінчену думку, а яка — ні?

  Отже, що можна сказати про речення? (Речення виражає закінчену думку.)

5. Ознайомлення з правилом (с. 88)

6. Бесіда про допомогу пташкам узимку

    — Яких птахів можна побачити взимку в місті?

   Як ви гадаєте, чи легко пережити пташкам морози взимку?

    — Як діти і дорослі можуть допомогти пернатим друзям?

7. Фізкультхвилинка

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. додаток нас. 96)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

   Як називається країна, якою ми сьогодні мандрували?

   З чого складаються речення?

   Що є головною ознакою речення?

   Якщо вам було цікаво мандрувати, намалюйте Колобка, який посміхається.

   Якщо вам було складно, намалюйте Колобка, який сумує.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 89, вправа 226 (1, 3 завдання — усно, 2 завдання — письмово); вивчити правило (с. 88).









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.