Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

РЕЧЕННЯ

Урок 64. ІНТОНАЦІЙНЕ ВИДІЛЕННЯ В РЕЧЕННЯХ СЛІВ, НАЙВАЖЛИВІШИХ ДЛЯ ВИСЛОВЛЕННЯ ДУМКИ

Мета: закріплювати знання учнів про типи речень за метою висловлювання; вчити інтонаційно виділяти в реченнях слова, найважливіші для висловлення думки; розвивати вміння узагальнювати, порівнювати; виховувати бажання допомагати пернатим друзям.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 93, вправа 238)

— Прочитайте записане речення.

Робота в парі

Один учень ставить запитання із вправи 238, а інший — відповідає.

2. Робота над загадкою

• Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа —

В них таке смачненьке м’ясо...

Вовку — братку я сестриця,

А зовуть мене... (лисиця).

3. Гра «Знаки загубилися»

— Лисичка бігла, хвостиком махнула, знаки в реченнях зачепила. Відновіть текст, розставте розділові знаки. Запишіть текст у зошити.

Ми ходили до зимового лісу... Дерева і кущі виблискують на сонці від морозу...

Хто ж це їх пофарбував... Та це ж чарівниця — зима...

   Прочитайте розповідні неокличні речення.

   Прочитайте питальне речення.

— Прочитайте розповідне окличне речення.

4. Гра «Мікрофон»

— Що виражає речення?

   Які речення називаються розповідними?

   На які групи за інтонацією діляться розповідні речення?

   Які речення називаються питальними?

   Який знак ставиться в кінці питального речення?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні ми продовжимо працювати над розповідними і питальними реченнями. Вчитимемося виділяти в реченні слова, які є найважливішими для вираження думки.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виконання вправи 239 (с. 93)

— Прочитайте виразно вірш.

   Кого побачила автор біля годівниці?

   Що її здивувало у поведінці горобчика?

   Прочитайте питальні речення. Виділене слово вимовляйте з більшою силою голосу.

   Дайте повні відповіді на запитання.

   Запишіть їх у зошити.

Висновок. Коли ми запитуємо, то підвищуємо голос на тому слові, яке показує, про що запитуємо.

    — Як ви допомагаєте пташкам узимку?

2. Творче завдання

— Прочитайте текст. Поставте запитання до виділених слів, використовуючи слова-«чомучки»: Хто? Де? Хто? Які?

Один учень запитує, інший відповідає, і навпаки.

Славко захворів. Він лежить у лікарні. Петрик і Наталка допомагають йому вчити уроки. Гарні друзі у Славка!

    — Запишіть питальні речення.

3. Фізкультхвилинка

4. Робота над скоромовкою

— Прочитайте скоромовки спочатку повільно, а потім — швидко (с. 93, вправа 240).

   Яке слово в скоромовці однаково читається зліва направо і справа наліво?

— Які інші слова, що так само читаються, ви знаєте? (Алла, Пилип, око, корок, піп, тут, зараз)

5. Інтонування питальних речень. Учись виразно читати!

(с. 93-94, вправа 241)

— Прочитайте питальне речення так, щоб одержати відповідь, подану в дужках.

Учора малята проводили ранок казок? (Так, проводили.)

Учора малята проводили ранок казок? (Так, учора.)

Учора малята проводили ранок казок? (Так, ранок казок.)

Учора малята проводили ранок казок? (Так, малята.)

   Спишіть питальне речення.

    — Запишіть одну з відповідей, яка вам найбільше сподобалася.

б. Гра «Зачаровані слова»

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

    — Які речення називаються питальними?

   Що ставимо в кінці питального речення?

   Чим відрізняється питальне речення від розповідного?

   Який вид роботи вам найбільше сподобався на уроці?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 94, вправа 242.

    — Прочитайте завдання до вправи.

   Чи зможете ви дібрати до кожного речення розділовий знак?

   Удома запишіть їх у зошити.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.