Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЗВУКИ І БУКВИ. АЛФАВІТ

Урок 6. РОЗТАШУВАННЯ СЛІВ ЗА АБЕТКОЮ

Мета: закріплювати знання української абетки; вчити учнів розташовувати слова за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів, виховувати інтерес до читання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 12, вправа 25)

    — Прочитайте імена і прізвища поетів, чиї вірші вміщені у підручнику «Літературне читання». Учні читають вірші, які вони вивчили напам’ять.

— Послідовно назвіть звуки і букви у слові поетеса.

2. Робота над загадкою                                                          

• 3 однієї ми родини

Від Андрія до Ярини.

Як по одному, самі,

Ми буваємо німі.

Хоч і маєм різні назви

Й добре знаєте всіх нас ви,

Певним станемо рядком —

Заговоримо ладком.

Ми — писемності основа,

А без нас ніхто ні слова!

Що то таке? (Алфавіт)

Д. Білоус

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 12-14)

Вправа 26                                                                              

Учні читають слова, вимовляють звуки кожного слова, переставляють у словах букви так, щоб утворилися інші слова: курча — круча, рис — сир, кури — руки.

—  Запишіть утворені слова за абеткою.

Так ми говоримо!

Розташовуємо слова за абеткою (в абетковій послідовності).

Вправа 27

Учні розглядають малюнки ягід, записують назви за абеткою.

—  Поясніть, чому корисно вживати ягоди.

Хвилинка спілкування

   Найбільше я люблю клубніку і земляніку.

   Таких назв немає. Українською мовою треба казати полуниця і суниця.

   Добре, запам’ятаю. А які ягоди тобі найбільше смакують?

   Продовжіть розмову.

Вправа 28

Учитель читає вірш М. Стельмаха.

Учні називають назви дерев і записують їх за абеткою.

   Складіть звукову модель слова, у якому звуків більше, ніж букв. (Ліщина)

Вправа 29 (робота в парах)

Учні міркують, яка буква випала зі слова. Порівнюють, чи однакові слова вони записали.

Вправа 30

   Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, в класному журналі — прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань).

   Як ви вважаєте, чи зручно це? Чому? (Відповіді учнів.)

Учні читають речення, записують прізвища письменників у такій послідовності, у якій треба поставити їхні книжки на поличках шафи.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

— Запишіть імена 5 учнів вашого класу за алфавітним порядком.

   Запишіть назви 6 іграшок за алфавітним порядком.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

   Для чого потрібний алфавіт?

   Як записати слова за алфавітним порядком?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 14, вправа 31.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.