Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

КОРІНЬ СЛОВА

Урок 82. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ОСНОВНОЇ ЧАСТИНИ КАЗКИ ЗА ПОЧАТКОМ І КІНЦІВКОЮ КАЗКИ ТА СЕРІЄЮ МАЛЮНКІВ (І. Палагута «Про сіре мишенятко та рудого хом'ячка»)

Мета: навчати учнів складати казку за початком і кінцівкою та серією малюнків; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес, повагу до слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Каліграфічна хвилинка

В ере ес ень оз за єць

2. Словниковий диктант

Вересень, ознака, заєць.

3. Робота над загадками

— Відгадайте загадки. Доберіть до слів-відгадок спільнокореневі слова.

     Маленьке, сіреньке, а хвіст, як шило. (Миша)

     У кого комора за щокою? (У хом’яка)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні ми перетворимося на справжніх казкарів, адже складатимемо казку.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота за підручником (с. 123)

Вправа 1

   Прочитайте казку. Чого у ній бракує?

— Розгляньте малюнки. За змістом малюнків складіть розповідь мишеняти.

2. Слухання складених учнями казок

3. Гра «Обери словечко»

    — Доповніть речення словами з дужок.

В озері було (відбиття, показ, відображення) сонця.

Мишеня схвильовано (повідомило, розповіло, оголосило) мамі.

4. Гра «Утвори словосполучення»

Фізкультхвилинка

Хлопчики й дівчатка!

Колони підрівняйте

Й розминку-веселинку

Зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору,

Два нагнутися додолу.

Три, чотири — прямо стати.

Будем знову починати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І голівки потрясіть.

Нахил вліво — раз, два, три,

Нахил вправо — раз, два, три.

Нахилились, розігнулись.

Навкруг себе повернулись.

Раз присядьте. Два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

    — Відгадайте загадку та знайдіть споріднені слова.

• На сосні чи на ялинці

Лісові збира гостинці.

А в хатинці лісника

Полісяночка прудка

Знайде печиво й горішки.

Жвава, як вогонь, швидка,

Донька лісу, хто така? (Білочка)

Споріднені слова: лісові, лісника, полісяночка, лісу.

  Складіть і запишіть речення з одним із цих слів.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

     — Чого навчалися на уроці?

     — Яка казка, складена вашими товаришами, сподобалася найбільше?

     — Чим саме?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

     — Придумайте та запишіть продовження казки.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити