Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

КОРІНЬ СЛОВА

Урок 85. СПІЛЬНОКОРЕНЕВІ (споріднені) СЛОВА

Мета: закріпити вміння учнів знаходити серед поданих слів спільнокореневі; розвивати увагу до лексичного значення слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати почуття дружби.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Каліграфічна хвилинка

Ук аї укр їн ськ ий К їв

2. Словниковий диктант

Україна, український, Київ.

3. Вправи на повторення

    — Прочитайте. Визначте «зайве» слово у кожній групі.

Світло, світлофор, світити, всесвіт, світлий.

Дитина, дитинка, малюк, дитячий, дитинча, дитинство.

Бережливий, бережок, обережний, бережливість.

   У спільнокореневих словах позначте корінь.

—  До поданих слів доберіть спільнокореневі, що відповідають на питання який?. Позначте корінь.

Хата —

Сад —

Ліс —

—  Прочитайте. Випишіть споріднені слова групами. Позначте у них корінь.

Соснячок, стежка, лікар, стежина, стежечка, сосна, лікувати, лікарня, сосновий.

   Скільки груп споріднених слів вийшло?                          

IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні ми закріпимо ваші знання про спільнокореневі слова.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 126-127)

Вправа 1

   «Зберіть» слова.

   Спишіть за зразком. Позначте в словах корінь.               

Вправа 2

   Прочитайте народну мирилку. Назвіть слова, які є звертаннями.

—  Випишіть із тексту спільнокореневі слова до слів груша, яблуко, зерня. Позначте в словах корінь.

   Вивчіть мирилку напам’ять.

Вправа З

—  Розгляньте малюнок. Прочитайте діалог героїв. Між ким відбувається розмова?

   Спишіть другий абзац, змінюючи слова в дужках.

—  Зробіть звукову схему підкресленого слова. Вимовте звуки, назвіть букви.

   Виділені слова поділіть для переносу.

Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки — раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! — і вгору,

Два! — і вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз — присіли, два — піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Поясни»

    — Поясніть слово булька. водяна кулька мильний пухир водяна бульбашка

2. Коли так говорять?

    — Роз’єднайте слова. Прочитайте вислів та його тлумачення.

Лопнути, як мильна булька — зазнати невдачі.

3. Гра «Споріднені чи близькі?»

— Прочитайте слова. У якому рядку наведені спільнокореневі слова, а в якому — слова, близькі за значенням?

Сміливий, безстрашний, хоробрий.

Зелений, зеленіє, зелененький, зелень.

    — Складіть і запишіть речення з одним із цих слів.

4. Робота над віршем

    — У вірші підкресліть спільнокореневі слова. Позначте корінь.

Прилетіли шпаки,

Дорогі співаки,

Прилетіли весну зустрічати.

У шпаківнях нових

Скоро будуть у них

Жовтороті малі шпаченята.

Г. Бойко

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

   Чого навчалися на уроці?

   Чим відрізняються спільнокореневі слова та слова близькі за значенням?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 127, завдання після вправи 3.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.