Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

РЕЧЕННЯ

Урок 88. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ КАЗКИ ЗА ПОДАНИМ ПОЧАТКОМ, СХЕМАМИ РЕЧЕНЬ І СЕРІЄЮ СЮЖЕТНИХ МАЛЮНКІВ (Е. Карл «Звідки прилетів метелик»)

Мета: навчати учнів складати казку за поданим початком, схемами речень і серією сюжетних малюнків, грамотно і послідовно формувати думки та поєднувати їх у зв'язному викладі, добирати для розповіді слова, найбільш вдалі для передачі думки; розвивати зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Ви знайомі з багатьма казками, вам читали їх ваші мами, бабусі. Багато казок ви прочитали самі. А сьогодні спробуємо скласти свою казку. А про кого — здогадайтесь!

—  Відгадайте загадку.

• Він яскраві крильця має,

Сам на квіточки сідає,

Прудко, весело літає,

Аж дві пари крилець має.

Ні бджола він, і не джмелик —

Звуть усі його... (метелик).

—  Так, це метелик. Метелики — одні з найгарніших живих істот на Землі! У них гарні назви: найчастіше це імена грецьких богів і героїв: Аполлон, Психея, Гектор, Ікар. Так люди виразили своє захоплення яскравою красою метеликів.

—  А чому метеликів називають чарівниками? (Бо вони зазнають повного перетворення.)

—  Ким же ти був, метелику? Про це ми з вами і складемо казку.

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота за підручником (с. 730)

—  Прочитайте уривок із казки Еріка Карла на с. 130 підручника.

—  Між ким відбувається розмова?

—  Що здивувало Кульбабку?

—  Що їй відповів метелик?

2. Словникова робота

—  Дорога метелика складалася не з одного дня. Днів минуло дуже багато.

—  Відгадайте дні тижня.

   Запишіть їх назви в зошиті. Поставте наголос у цих словах.

    — Які дні тижня пропущено?.

3. Бесіда за серією малюнків і поданими схемами речення (с. 130)

    — Розгляньте малюнки.

   Придумайте речення за поданими схемами та малюнками.

— Що спочатку лежало на листочку? (Спочатку на листочку лежала личинка.)

   Хто виповз з личинки у неділю? (У неділю з личинки виповзла гусінь.)

—  Чим займалася-гусінь у понеділок? ( У понеділок вона гризла яблуко.)

—  Що цікавого відбулося у вівторок? ( У вівторок з’їла дві груші.)

—  Чим поживилася гусінь у середу? ( У середу смакувала сливами.)

—  А що скуштувала у четвер? ( У четвер скуштувала полуниць.)

—  Чим ласувала гусінь у п’ятницю? ( У п’ятницю ласувала мандаринами.)

—  Чим добреньким вона пригостилась у суботу? (У суботу пригостилася кавуном.)

—  Що збудувала гусінь, коли поласувала фруктами та ягодами? ( Потім збудувала собі кокон.)

— Що відбулося через два тижні? ( А через два тижні вилетів метелик.)

4. Цікаво знати!

—  Диво та загадка природи — як із непривабливої гусениці з’являється прекрасний метелик з гарними легкими крильцями і струнким тільцем? Багато хто вбачає в цьому важливий зміст — з некрасивого завжди може з’явитися щось прекрасне, це закон усесвіту.

—  Понад сто видів метеликів у нашій країні занесені до Червоної книги. Цих красивих комах не слід виловлювати. Краще просто милуватися ними в природі. Усього в світі існує біля 120 тисяч видів метеликів. У багатьох країнах метелик і зараз увижається символом любові, щастя та добробуту. Слов’яни також вірили: чисті душі ангелів прилітають до нас з метеликами. Віщують радість, приносять щастя... За це ми їх, красивих, і любимо.

Фізкультхвилинка

5.   Розповідання казки учнями. Конкурс на кращого оповідача

—  Зачитайте розповідь від початку до кінця. Запам’ятайте правопис назв днів тижня.

—  Спробуйте переказати казку самостійно.

—  Чи сподобалася вам казка?

6.   Лексична вправа

—  Які дієслова використані в казці?

—  Назвіть їх. (Лежала, виповзла, гризла, з’їла, смакувала, скуштувала, ласувала, пригостила, збудувала.)

—  Усно поставте питання до використаних дієслів.

—  Які дієслова подібні за значенням до дієслова з’їла? (Скуштувала, пригостилась)

—  Які дієслова подібні за значенням до дієслова смакувала? (Ласувала)

7.   Творча робота. Малювання метеликів

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

—  Чи сподобалося вам складати казки?

Вправа «Незавершене речення»

• На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої знання про...

• На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було...

• На сьогоднішньому уроці я навчився...

• На сьогоднішньому уроці мені запам’яталися такі види роботи...

• Мені було цікаво, коли...

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

—  Розкажіть складену на уроці казку своїм рідним.

—  Пригадайте, що ви робили у понеділок, середу, четвер?

—  А що плануєте робити у неділю?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.