Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

РЕЧЕННЯ

Урок 93. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ КАЗКИ ЗА ПОДАНИМ ПОЧАТКОМ І КІНЦІВКОЮ ОПОВІДАННЯ, МАЛЮНКАМИ ТА ОПОРНИМИ СЛОВАМИ (С. Мацюцький «Кому дістався бублик»)

Мета: розвивати і вдосконалювати вміння учнів висловлюватися реченнями, виразно і зрозуміло формулювати думку, точно добирати слова в реченні; формувати вміння складати оповідання за поданими початком і кінцівкою, малюнками та опорними словами; активізувати і поповнювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до птахів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Бесіда

— Яка зараз пора року? (Весна)

   Чому ви так уважаєте?

— Які ознаки весни? (Пригріває сонечко, день довший, зеленіють листочки, з’являються перші квіти, повертаються з теплих країв птахи.)

2. Слухання вірша

ЙДЕ ВЕСНА

Стану я, гляну я —

Скрізь поточки, як дзвіночки,

Жайворон золотий з переливами:

Йде весна,

Запашна,

Квітами-перлами

Закосичена.

П. Тичина

IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Сьогодні на уроці ми помандруємо до парку. Навесні все пробуджується від зимового сну. Народжуються не тільки пташенята і звірята, але й нові історії. Спробуємо і ми скласти казку про події, які могли відбутися у парку навесні.

IV. РОБОТА НАД МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Ознайомлення з початком казки (с. 138)

2. Читання слів з довідки

3. Робота над серією малюнків

1) Розглядання малюнків учнями.

2) Відповіді на запитання вчителя з використанням опорних слів.

— Де лежав бублик?                                                 Стежка

(Бублик лежав на стежці.)

— Хто першим знайшов бублик?                               Синиці

(Першими знайшли бублик синиці.)

    — Які птахи почали злітатися до бублика?                 Горобці, грак.

(А потім почали злітатися горобці і грак.)

   Що намагалися зробити птахи?                             Дзьобати, бублик.

(Вони намагалися дзьобати бублик.)

   Яким був, бублик?                                                Твердий, старий.

(Бублик був твердим, старим.)

   Що зробив старий грак?                                      Підхопив, калюжа.

(Старий грак підхопив бублика і полетів з ним до калюжі.)

   Що сталося з бубликом?                                      Набряк

( Бублик упав у воду і через деякий час набряк.)

   Як діяв грак?                                                     З’їв

(Грак витяг бублика і з’їв.)

   Як поводилися птахи?                                         Здивувались.

(Птахи здивувались.)

4. Ознайомлення з кінцівкою казки

    — Прочитайте кінцівку казки.

   Як ви розумієте слова старого грака?

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо.

П’ять! Шість! Засміялись.

Кілька разів понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

V. СКЛАДАННЯ КАЗКИ ЗА ПОДАНИМИ ПИТАННЯМИ, СЛОВНИКОМ, МАЛЮНКАМИ

1. Складання казки (усно)

2. Вибір заголовка «Розумний грак»

3. Запис основної частини казки в зошити

4. Перевірка написаного

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

   Де ми мандрували?

   Кого зустріли під час подорожі?

   Як ви будете підгодовувати пташок?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.