Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

РЕЧЕННЯ

Урок 97. СКЛАДАННЯ ЗАПИСКИ

Мета: ознайомити учнів з особливостями тексту-записки; поповнювати й уточнювати словниковий запас; створювати умови для розуміння учнями необхідності вміти складати записки; навчати визначати основні частини записки; розвивати вміння складати свої записки; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте народну пісню.

— Зачитайте зв’язок між словами в першому реченні.

2. Гра «Збери речення» (с. 143)

— Розгляньте малюнок. Прочитайте початок тексту.

   «Зберіть» слова й дізнайтеся, що подумав хлопчик.

   Запишіть складене речення.

   Установіть зв’язок слів у першому реченні.

((Що?) сніжинка; сніжинка (що робила?) летіла; летіла (звідки?) з неба.)

3. Мотивація навчальної діяльності

Вправи 2 (с. 143)

   Діти, ви бажаєте дізнатися, чим цікавим ми будемо займатися на уроці?

   Спробуйте самостійно визначити тему уроку.

   Підказкою вам буде текст із вправи 2 на с. 143 підручника.

   Якщо ви правильно здогадаєтесь, який текст записаний у вправі, то зможете визначити тему нашого уроку. Отже, читайте уважно!

   Оберіть правильну відповідь.

Це — ... :

а) лист до мами;                 

б) плакат;

в) записка.

— Обґрунтуйте свою думку. Чому це не лист до мами?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Тема уроку — «Складання записки». Ми дізнаємося, що таке записка, про що в ній ідеться, поговоримо про правильне написання записки, спробуємо самостійно написати записку.

IV. ФОРМУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.   Продовження роботи за підручником

Вправа 2 (с. 143-144)

   Як ви вважаєте, це важлива записка?

   Хто її написав? Як ви про це дізналися?

   До кого звернувся хлопчик у записці? Що він повідомив?

   Які заспокійливі слова використав Сергій?

— Які слова підтверджують те, що він турботливий, любить своїх батьків?

2. Пояснення вчителя

— Записку пишуть тоді, коли потрібно когось про щось попрохати, комусь про щось повідомити, запросити кудись. Записка здебільшого буває короткою. У ній повідомляють найголовніше.

Ввічливі люди починають записку із звертання до того, кому пишуть, а закінчують підписом.

Після звертання ставлять знак оклику.

3. Тренувальна вправа

— Напишіть записку своїм батькам про те, що ви затримуєтесь у школі.

Перевірка виконаної роботи.

4. Цікаво знати!

— У давні часи для передачі інформації використовували поштових голубів.

Фізкультхвилинка

5. Робота в парах

Вправа 1 (с. 144)

   Розгляньте малюнки. Хто на них зображений?

   Прочитайте діалог дівчаток.

   Прочитайте спонукальні речення; питальні речення.

   Скільки в тексті розповідних речень?

— Спишіть діалог дівчаток у зошит.

6. Повторення знань про структуру записки за таблицею

1. Звертання

2. Повідомлення або прохання про щось

3. Підпис

Катрусю!

Купи, будь ласка, молока. Я не встигла.

                                                                 Мама

7. Пояснення вчителя

Коли ми звертаємося до когось у записці, можна використовувати такі слова: дорогий, шановна, любий, люба, мила, милий.

   Які слова можна використати, коли ви звертаєтесь до батьків, до друга (подруги), до вчителя, до директора школи?

   Записку слід підписувати. Можна використати ім’я (Сашко, Маріє, Олено Михайлівно), або вказати на родинні відношення (твій син, твоя донька, твій онук). Перед підписом можна використати слова мовного етикету (Цілую. З повагою.)

Записку слід писати розбірливим почерком.

V. САМОСТІЙНЕ СКЛАДАННЯ ЗАПИСОК

Робота в парі

   Напишіть одне одному записки, дотримуючись правил мовного етикету. Обміняйтеся ними. Напишіть відповідь однокласнику.

Запам’ятайте! Чужі записки, так само, як і листи, читати не можна! Це некультурно.

   Хто бажає зачитати текст своєї записки? (Учитель перевіряє правильність побудови записки, виправляє мовні недоліки.)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

   Що цікавого дізналися на уроці?

   Що нового навчилися робити?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

   Складіть і напишіть записку, яку може написати Марійка подрузі (за вправою 3, с. 144).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.