Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

СЛОВО (продовження)

Урок 67. РОЛЬ ДІЄСЛІВ У МОВЛЕННІ. ЗВ'ЯЗОК ДІЄСЛІВ З ІНШИМИ СЛОВАМИ

Мета: закріплювати в учнів уміння знаходити дієслова в текстах і влучно вживати їх у мовленні; розвивати зв'язне мовлення учнів, орфографічну пильність; виховувати працелюбність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

    — Прочитайте підкреслені дієслова, ставлячи до них питання.

2. Хвилинка каліграфії

    — Відгадайте загадку.

• Підморгне зеленим оком — ми йдемо,

Підморгне червоним оком — стоїмо,

Жовте моргає — уваги вимагає. (Світлофор)

    — Запишіть каліграфічно.

Світ ло фор світлофор

Група учнів зупинилася перед світлофором.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

     — Які слова ми вивчаємо?

     — На які питання вони відповідають?

Робота в групах. Гра «Хто більше впіймає слів — назв дій?»

Учні слухають уважно текст і записують усі дієслова, які почули. Перемагає група, яка впіймає найбільше дієслів.

ЗАПАС НА ЗИМУ

Кожний робить собі запаси на зиму по-своєму. Ховрах зерно з полів краде й ховає в нору. Навіть особливі комори риє для краденого зерна. Водяний щур забиває нірки картоплею. Сич на зиму заморожує в дуплі, як у холодильнику, мишей і птахів.

М. Сладков

— Сьогодні ми будемо вчитися знаходити дієслова в текстах, доречно вживати їх у своєму мовленні.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.   Робота за підручником (с. 101-102)

Вправа 1

   Прочитайте текст. Про кого у ньому розповідається? .

   Що понад усе любив князь Володимир?

   Що радив великий князь дітям?

   Прочитайте підкреслені слова. Яка це частина мови? Поставте до них питання.

   Спишіть перші три поради князя Володимира. Підкресліть дієслова.

   З’єднайте дієслова з іншими словами за змістом порад. Спишіть.

Фізкультхвилинка

Вправа 2

   Продовжіть речення дієсловами з першого абзацу вправи 1 за зразком. (Хто?) князь; князь (що робив?) жив, любив, читав, привозив, писав, написав.

Вправа З

    — У виділеному слові вправи 1 вимовте глухі та дзвінкі приголосні звуки.

2.  Гра «Що робить кожен місяць?»

Січень ..., лютий ...,

Березень..., квітень...

Травень під ноги ... травицю.

Червень ... сіно в копиці.

Липень медовий бджілок ...

Серпень чудовий булки ...

Вересень ... груші в садочку.

Жовтень ... клену сорочку.

Листопад ... килими.

Грудень ... — початок зими.

Ф. Петров

Слова для довідки: січе, лютує, плаче, квітує, стеле, складає, чарує, дарує, трусить, гаптує, застеля, надходить.

3. Колективна робота

    — Доберіть з дужок потрібне за змістом слово.

Давно не було дощу. Раптом (налетіла, насунула) хмара. Великі краплини (затарабанили, закапали, полилися) по дахах.

Біля сосни (дзюркоче, витікає, починається) струмок. Він (тече, пливе, біжіть) по ярах до річечки.

За нашим селом (росте, тягнеться, височіє) ліс. Діти часто (шукають, збирають, заготовляють) там малину.

4. Творчий вибірковий диктант

    — Запишіть слова, якими закінчуються речення.

На дошці записані слова для довідки: кладуть, ллють, колють, ліплять, рубають, сіють, варять, співають, їдять.

Траву косять, а дрова...

Хліб ріжуть, а цукор...

Картоплю садять, а пшеницю...

Чашку на стіл ставлять, а ложку...

Сіль сиплють, а воду...

Пиріжки печуть, а борщ...

Вірш читають, а пісню...

Молоко п’ють, а хліб...

Тісто місять, а вареники...

5. Фронтальна робота

    — Уставте пропущені назви дій.

СОНЕЧКО В КРАПЛИНЦІ

Вранці Марійка … до школи. Біля дороги вона  квітку. Марійка вже … руку, щоб: … квітку. Та ... краплинку роси на її пелюстках. А в краплинці … сонечко.

Слова для довідки: йшла,побачила, простягнула, зірвати, побачила, блищало.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Закінчи речення»

• На уроці я вчився...

• Найбільше мені сподобалось    

• Я запам’ятав...

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 102, завдання після вправи 3.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити