Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 74. СЛОВА, ЯКІ ВІДПОВІДАЮТЬ НА ПИТАННЯ ХТО? ЩО? (ІМЕННИКИ)

Мета: навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?; поглиблювати знання учнів про слова — назви предметів; розвивати вміння ставити питання до слів; виховувати працелюбність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Слухання вірша

Книжка, дошка, кабінет,

Печиво, повидло, мед,

Чоботи, штани, кашкет,

Мотоцикл, велосипед —

Знайте, діти, наперед:

Кожен з них — це є предмет.

Тож хто це і що це — вже не секрет.

Ім’я своє і назву має кожен предмет.

— На які питання відповідають слова — назви предметів?

— Пограємо в гру «Слово називай — питання швидко став». Я показуватиму малюнок, а ви називайте його і ставте питання.

Учитель демонструє малюнки: моряк, береза, корабель, білка, автомобіль, учитель, ведмідь, зайчик, пірамідка.

Назви людей і тварин відповідають на питання хто?.

Назви всіх інших предметів відповідають на питання що?.

2. Каліграфічна хвилинка

Лл ли ло лу ля ця лисиця

• В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має, їй на місці не сидиться,

А зовуть її... (лисиця).

— На яке питання відповідає слово лисиця?

— Поділіть це слово на склади, назвіть у ньому звуки.

3. Словникова робота

Предмет

— Складіть звукову схему слова, поділіть його на склади, назвіть приголосні звуки в цьому слові.

Змініть слово предмет за питаннями. Запишіть.

Знайти (що?)

Немає (чого?)

Зацікавитися (чим?)

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 108)

Вправа 279

— Розгляньте малюнки. Дайте відповіді на запитання.

— Запишіть назви людей і тварин за зразком.

Вправа 280

— Розгляньте малюнки. На які дві групи можна поділити ці предмети? (Машини і навчальне приладдя.) Доповніть кожну з цих груп своїми словами. Нехай вам у пригоді стануть загадки.

• Торохтів собі поволі

І рядки накреслив в полі.

Не звичайні ці рядки,

А для овочів грядки. (Трактор)

• Невеличка хатка,

В ній живуть малятка,

Всіх їх гостроносих

У портфелях носим. (Пенал)

— Запишіть назви предметів за зразком.

2. Фізкультхвилинка

3. Заучування правила (с. 109)

4. Гра «Хто? Що?»

Дівчатка виписують слова, які відповідають на питання хто?, хлопчики — що?.

Школа, радість, тигр, книжка, зима, принцеса, спека, хлопчик, корова, кошеня, водій, вода, мрія, білка.

5. Робота в групах

Гра «Добери слово»

1- ша група— іграшки: лялька, ...

2- га група — звірі: вовк, ...

З тя група — дерева: тополя, ...

6. Гра «Добери за зразком»

— До слів, які відповідають на питання хто?, доберіть за зразком слова, які відповідають на питання що?.

Хто?

Що?

Скрипаль

Скрипка

Моряк

 

Лісник

 

Школяр

 

Футболіст

 

7. Гра «Хто у кого?»

У качки (хто?)

У курки (хто?)

У вівці (хто?)

У кози (хто?)

У корови (хто?)

У свині (хто?)

Слова для довідки: курча, теля, ягня, порося, козеня, каченя.

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— На які питання відповідають слова, що означають назви предметів?

— Які питання ставимо до назв людей і тварин?

— На які питання відповідають слова — назви всіх інших предметів?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 109, вправа 282; вивчити правило (с. 109).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити