Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 77. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. УДОСКОНАЛЕННЯ ТЕКСТУ ІЗ ЧАСТО ПОВТОРЮВАНИМИ СЛОВАМИ

Мета: навчати учнів вдосконалювати текст із часто повторюваними словами; формувати вміння замінювати слова, близькими за значенням; розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; учити відчувати багатство мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота над текстом

ЗАЙЧИК

У лісі ми побачили зайчика. Зайчик сидів під кущиком. У зайчика куций хвіст і довгі вуха. Зайчик побачив нас і побіг. Тільки ми зайчика й бачили.

— Які недоліки є у цьому тексті?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися знаходити слова, які часто повторюються в тексті, і замінювати їх іншими словами, які близькі за значенням, або словами, що використовуються замість повторюваних слів.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Гра «Знайди слово-замінник»

— Серед поданих слів підкресліть ті, які використовуються в текстах замість інших слів, щоб їх не повторювати.

Джерело, воно, стрімкий, він, вона, бігти, цей, ця, линули, вони, це, гриби, веселий, ці, нею, ми, у нього, на небі, ти, у них.

— Назвіть слова, які ви підкреслили. (Воно, він, вона, цей, ця, вони, це, ці, нею, ми, у нього, ти, у них)

2. Гра «Заміни слово»

— Прочитайте текст ще раз.

ЗАЙЧИК

У лісі ми побачили зайчика. Зайчик сидів під кущиком. У зайчика куций хвіст і довгі вуха. Зайчик побачив нас і побіг. Тільки ми зайчика й бачили.

—  Яке слово повторюється часто? (Зайчик)

—  Це слово можна замінити так: друге речення: зайчик — він; третє речення: у зайчика — у нього; четверте речення: зайчик — звірятко; п’яте речення: зайчика — його.

—  Замініть слова і прочитайте відредагований текст.

3. Гра «Редактор»

— Прочитайте текст.

БІЛЧИНА КОМОРА

Був кінець літа. Маленька білочка готувалася до зими. У дуплі дерева білочка влаштувала комору. Білочка увесь день носила в дупло горіхи. Великий запас харчів зробила білочка на зиму.

— Зверніть увагу: у тексті часто повторюється слово білочка. Це слово можна замінити так: третє речення: білочка — вона-, четверте речення: білочка — трудівниця.

— Замініть слова і прочитайте текст.

4. Фізкультхвилинка

5. Самостійна робота

— Прочитайте текст.

ДРУЖБА

Івась та Василько — нерозлучні друзі. Друзі разом навчаються у школі, читають книжки. Друзі добре вчаться.

— Замініть виділені слова. Використайте такі: вони, хлоп’ята.

Перевірка роботи. (Враховується зміст і граматична правильність побудови речень.)

Двоє-троє учнів читають удосконалені тексти. Решта учнів висловлюють свої думки щодо текстів.

6. Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого ви навчилися на уроці?

— Як можна вдосконалити текст?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Спишіть запитання.

Які дарунки приносить весна?

— Складіть відповідь-текст з трьох речень. Запишіть. Перевірте. Вдоскональте свій текст.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.