Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 80. ВЕЛИКА БУКВА У КЛИЧКАХ ТВАРИН. ОПИС ТВАРИНИ

Мета: формувати в учнів уміння розрізняти назву тварини та її кличку, писати клички тварин з великої букви; розвивати зв'язне мовлення учнів; розширювати їх світогляд; виховувати любов до тварин.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 116, вправа 303)

Робота в парах

— Поставте одне одному запитання за змістом вправи.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— Сьогодні ми повторимо написання маленької букви «ве».

Рука вгору плавно йде,

Униз рівненько опускається,

Красиво хвостик закругляється

І знову вгору трішки піднімається.

Л. Павленко

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Утвори ім'я»

— Від поданих слів — імен дорослих — утворіть дитячі імена.

Іван — Іванко

Марина — Маринка

Олена — Оленка

Андрій — Андрійко

— Як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?

2. Посміхніться!

Сонячний зайчик стриб-стриб по кімнаті,

Весело Галі і весело Наті, —

Зайчика того ловили — ловили,

І... лиш однісіньку чашку розбили.

Н. Поклад

V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Послухайте вірш. Запам’ятайте клички тварин.

Є у мене киця Мурка,

Дуже мудра кішка.

Тільки скажеш «Замазурка!»—

Вмивається трішки.

А синок її Васько

Муркне: «Миланене,

Поки вип’ю молоко,

Вимийся за мене».

П. Воронько

— Як звали кішку? А її синка?

VI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 116-117)

Вправа 304

— Прочитайте і спишіть.

Заучування правила (с. 117)

Робота в групах

— Розкажіть, які казки про тварин ви читали. Пригадайте їхні клички.

2. Фізкультхвилинка

3. Продовження роботи за підручником (с. 117)

Вправа 305

— Прочитайте.

— Випишіть з тексту назви і клички тварин та описи кота, півня і собаки.

— До слова приятелі доберіть слова, близькі за значенням.

4. Робота над віршем

— Прочитайте вірш «Васькові іменини». Назвіть тварину та її кличку.

У кота Васька іменини,

Друзі прийдуть на гостини.

Будуть м’явкати до ранку,

Пити молочко й сметанку.

— Назвіть кличку кота.

— Як пишеться це слово?

5. Гра «Упізнай тварину»

Учні слухають голоси тварин (корови, кози, коня, кота, собаки), записують їх назви, добирають клички.

Корова Лиска, коза Зірка, кінь Каштан, кіт Мурчик, собака Дружок.

6. Робота в групах

— Складіть речення з поданими словосполученнями. Речення, яке найбільше сподобалося,— запишіть.

7. Творчий диктант

— Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть... Прізвище моє... У мене є багато друзів. Це... А ще у мене є песик... та кицька...

8. Опис тварини

— Відгадайте загадку.

• Що за дивна непосида

На стежинку шишку кида,

З гілочки стриба на гілку?

Рудохвоста, жвава... (білка).

— Розгляньте малюнок. Опишіть тваринку.

— Яке у білки хутро? Який хвіст? Які вушка? очі?

— Придумайте кличку білці.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Як пишуться клички тварин?

— Чому тварин називають нашими друзями?

— Як ми повинні ставитися до тварин?

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 117, вправа 306.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити