Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 81. УЖИВАННЯ ВЕЛИКОЇ БУКВИ В ІМЕНАХ ЛЮДЕЙ ТА КЛИЧКАХ ТВАРИН

Мета: поглиблювати знання учнів про назви тварин та їх клички; вдосконалювати навички написання кличок тварин з великої букви; розвивати спостережливість, творчу уяву; виховувати любов до тварин.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 111, вправа 306)

— Які тварини згадуються у вправі?

— Назвіть тварин та їх клички.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— Відгадайте загадку.

• Вдача лагідна у мене,

Я люблю траву зелену.

Для маляток і для киці

Молочка дала дійницю.

Пийте, будете здорові

І подякуйте... (корові).

— Дайте кличку корові. Запишіть каліграфічно буквосполучення, кличку і речення.

Ча Be Пу Веселка

Корова Веселка пасеться на луках.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 7 78)

Вправа 307

— Прочитайте. Доберіть заголовок. Знайдіть зачин, основну частину і кінцівку розповіді.

— До слова цуценя доберіть з тексту слова, близькі за значенням. Запишіть їх.

— Випишіть імена людей та клички тварин.

Робота в парах

— Поставте одне одному кілька запитань за змістом тексту.

Вправа 308

— Відгадайте тварину.

• Полюбляє він ковбаску,

Розгризає маслаки

І отримує він ласку

Від хазяйської руки.

Якщо друга захищає,

Про життя своє не дбає.

Хто твій вірний помічник?

Хто сміливий захисник? (Собака)

— Що ви знаєте про цю тварину? Розкажіть. У кого вдома є собака?

Це цікаво!

Людина і собака мають 97% спільного в будові генів. Цілком природно, що ми добре ставимося до своїх близьких родичів. Мозок собаки важить 100 г.

кішки — 32 г. Собаки вміють сміятися. Сміх кращих друзів людини — це пирхання, що свого роду повторюється: почувши його, навіть в записі на плівку, інші собаки починають виляти хвостом.

— Як собака служить людині?

— Прочитайте текст, с. 118. Що нового ви дізналися?

— Випишіть клички собак, які побували в космосі.

— Назвіть головні слова в останньому реченні.

2. Фізкультхвилинка

3. Продовження роботи за підручником (с. 118-119)

Вправа 309

— Прочитайте. Яка казка так починається?

— Запишіть спочатку назви людей та їхні імена, а потім — назви і клички тварин.

Вправа 310

— Прочитайте за особами народну усмішку.

— Поміркуйте, чи відповідає заголовок змісту. Як його слід розуміти?

— Скільки речень ви прочитали? Спишіть питальні речення, підкресліть звертання.

Робота в парах

— Розіграйте діалог «Завзяті працівники».

4. Гра «Знайди "зайве"»

— У кожному рядку знайдіть «зайве» слово чи словосполучення. Поясніть свій вибір.

Іванко, Петрик, Марійка, Олесь. (Марійка — ім’я дівчинки.)

Кіт Цезар, корова Лиска, брат Богдан, пес Кудлай. (Брат Богдан — людина.)

Олена Петрівна, Ольга Василівна, Іванович, Марія Федорівна. (Іванович — чоловік без імені.)

5. Давайте пограємося!

Гра «Велика чи мала буква?»

Учитель називає слова, серед яких є імена, прізвища людей, назви і клички тварин.

Учні мають дві картки різного кольору. На одній написано «велика буква», на другій — «мала буква». Цими картками діти показують, яку букву треба писати в названому слові. Виграє той, хто жодного разу не помилився.

Мурка, дівчинка, Леся, Олег, корова, Іван Григорович, їжак, Барсик, Лиска, Павлюк, лисичка, Маргарита, Бровко, Оксана Петрівна.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці ми вчилися...

— Я дізнався...

— Найбільше мені сподобалося...

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 119, вправа 311.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.