Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 85. СЛОВА, ЯКІ НАЗИВАЮТЬ ОЗНАКИ ПРЕДМЕТІВ. РОЛЬ ПРИКМЕТНИКІВ У МОВЛЕННІ

Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їх ознаками; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНОЇ РОБОТИ

1. Загальний аналіз типових помилок. Робота щодо їх усунення

2. Індивідуальна робота учнів над своїми помилками

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— Запишіть каліграфічно.

Жж же жо жу жук

Життя прожити — не поле перейти.

Робота над змістом прислів'я

— Як ви розумієте прислів’я?

— Виконайте звуко-буквений аналіз слова життя.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Відгадайте загадку.

• Маю плаття____ __,

___, ___віти

___ кору, стан ___ .

Як я звуся, діти?

— Чому вам не вдалося відгадати загадку? (Бракує слів, які пояснюють, яке плаття, які віти, яка кора, який стан?)

— На сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які? і називають ознаки предметів.

Це слово дасть усякому предмету

Якусь його ознаку чи прикмету.

На прикмети воно вкаже,

Хто який воно розкаже.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над загадкою

— Прочитайте ще раз загадку, але вже зі словами, що називають ознаки предметів, і відчуйте різницю.

• Маю плаття золотеньке,

Гнучкі, ніжні віти,

Білу кору, стан тоненький,

Як я звуся, діти? (Береза)

— Які слова вам допомогли здогадатися, що це береза?

— Як ви розумієте слово віти?

— Поясніть значення слова стан. (Стан — тулуб, корпус людини; торс, талія, перехват, пояс. Високий станом — високий на зріст. Тонкий станом — не товстий, з тонкою талією.)

2. Робота за підручником (с. 121-122)

Вправа 318

Розгляньте малюнки. Назвіть предмети та їх ознаки за кольором.

— Запишіть за зразком.

Банан (який?) жовтий;

помідор (який?) червоний;

сливи (які?) сині;

огірок (який?) зелений.

Вправа 319

— Назвіть зображені предмети та їх ознаки за матеріалом, з якого вони виготовлені.

— Запишіть за зразком.

Стіл (який?) дерев’яний.

Ваза (яка?) фарфорова.

Тарілка (яка?) скляна.

Чайник (який?) металевий.

Скатертина (яка?) полотняна.

Ложка (яка?) срібна.

Заучування правила (с. 122)

3. Фізкультхвилинка

4. Продовження роботи за підручником (с. 122-123)

Вправа 320

— Прочитайте. Дайте відповіді на запитання: що це?

— Запишіть перші два речення. Підкресліть слова — назви ознак предметів. Усно поставте до них питання.

Вправа 321

— Запишіть, які предмети за смаком.

— Складіть і запишіть речення за схемою

І______ , а____ .

5. Гра «Упіймай слово — назву ознаки»

Ходить місяць кучерявий,

Темній ночі — золотий дар.

Десь у лузі чорнобровий

Виграє щось сопілкар.

О. Александрова

6. Робота в групах

Гра «Граматична арифметика»

Липа + нота = тварина. (Антилопа)

Том + вата = зброя. (Автомат)

Риба + соки = фрукти. (Абрикоси)

Вода + ринг = фрукти. (Виноград)

— До вгаданих назв предметів доберіть слова — назви ознак.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Як називаються слова, що називають ознаки предметів?

— На які питання вони відповідають?

— Яку роль відіграють у нашому мовленні?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.123, вправа 322.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.