Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 86. ЗВ'ЯЗОК ПРИКМЕТНИКІВ З ІМЕННИКАМИ В РЕЧЕННІ

Мета: показати учням на прикладах зв'язок прикметників з іменниками; навчати розпізнавати прикметники, ставити до них питання; розвивати увагу; виховувати наполегливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 123, вправа 322)

— Прочитай назви предметів та пов’язані з ними назви ознак.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Гра «Замініть одним словом»

Невеликий предмет, найчастіше круглої форми, що слугує застібкою в одязі. (Ґудзик)

Га гу дз ґудзик

Загубила ґудзик Ґава біля ґанку.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— З якими словами ознайомилися на попередньому уроці?

— На які питання відповідають слова — назви ознак?

— Згадайте вчорашню загадку про берізку. Чому не змогли її відгадати? {Бракувало слів — назв ознак.)

— Прочитайте ще один вірш.

Синє _, синє ___,

Білий ___ в далині.

Понад морем — синій 

Й білі ___, наче сніг.

— Чи зрозуміло, про що йдеться в цьому вірші? Чому?

— Слово — ознака завжди пов’язане зі словом — назвою предмета, бо ознака не може існувати без предмета.

Синє небо, синє море,

Білий парус в далині.

Понад морем сині гори

Й білі хмари, наче сніг.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 123-124)

Вправа 323

— Прочитайте текст. Розкажіть, про що в ньому йдеться.

— За зразком вправи 322 випишіть іменники та пов’язані з ними прикметники.

Вправа 324

— Доберіть назви ознак до назв предметів.

— Поставте питання від назв предметів до назв ознак.

— Якого предмета не вистачає, щоб пришити ґудзик? (Голки) А який зайвий? (Колесо)

— Прочитайте і запишіть слово ґудзик. Вимовте звуки і назвіть букви. Поділіть слово для переносу. Чи можна це зробити різними способами? (Ні)

— Поясніть, чому. (Буквосполучення «дз» при переносі не розривається.)

2. Фізкультхвилинка

3. Гра «Хто впіймає більше слів — назв ознак»

Учитель читає вірш, учні повинні запам’ятати якомога більше слів — назв ознак.

У мами доня з рожевим личком.

В білявих кісках — дві сині стрічки.

Співає доня, неначе пташка,

А працьовита, як та мурашка.

Танцює доня — легка пір’їнка.

Каже всім доня: «Я — Українка»!

С. Кузьменко

4. Гра «Магазин»

На столі викладені іграшки та інші предмети. «Покупець» підходить до «продавця» і просить його продати йому якусь річ, називаючи тільки її ознаки. «Продавець» повинен за ознаками вгадати предмет.

— Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак, які з ними пов’язані.

Червоні снігурі

Стрибають по дворі.

В задумі чорний крук

Присів на білий сук.

Синиці голубі

Співають на вербі.

На зиму омелюх

Пошив рудий кожух.

В. Лучук

5. Робота в парах

— Оберіть ознаки до назв предметів.

• Береза, пташка, черемха.

Перелітна, духмяна, кучерява.

• Сніг, вітер, день.

Сонячний, пухнастий, сильний.

• Поле, небо, гніздо.

Блакитне, широке, маленьке.

• Казки, суниці, садки.

Чарівні, вишневі, лісові.

6. Виконання вправи 325 (с. 124)

— Прочитайте. Замініть виділені слова прикметниками.

— Запишіть утворені словосполучення за зразком.

Фарфорова ваза.

Глиняний глечик.

Залізне кільце.

Соснові шишки.

Шовкова хустка.

7. Самостійна робота з наступною самоперевіркою

— Прочитайте текст. Випишіть слова — назви предметів разом зі словами — назвами ознак.

Зразок: сонечко (яке?) лагідне.

Визирнуло лагідне 'сонечко. Чарівний ліс, широкий луг, безмежні поля і тиха річечка освітилися його лагідним промінням.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Закінчи речення».

Сьогодні на уроці я навчився...

Я дізнався...

Мені найбільше сподобалося...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 124, вправа 326.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.