Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік
СЛОВО
Урок 88. СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА РОЛЛЮ ПРИКМЕТНИКІВ У ЗАГАДКАХ
Мета: навчати учнів добирати слова, що відповідають реальним ознакам того чи іншого предмета; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 125, вправа 330)
— Чи вдалося вам допомогти іменникам «зайняти» свої місця?
— Прочитайте побудоване за схемою речення про лисицю і зайця.
III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
— Відгадайте загадку.
✵ Біла пташка понад морем
Плаче, ніби в неї горе,
І далеко від землі
Проводжає кораблі.
— Запишіть каліграфічно.
Ча ай ка чайка
Чайка над морем синім, літала.
— Поділіть слово чайка на склади для переносу.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота над загадкою
✵ ...вуха, ...хвіст,
...сам на зріст.
На городі побував,
Там капусту попсував.
— Ой, що це? Мабуть вітер-пустунець повіяв і слова деякі зникли. А ось і вони: довгі, куций, невеличкий.
— Прочитайте загадку ще раз. Які слова допомогли вам здогадатися, хто це? На які питання вони відповідають?
— Запишіть загадку, підкресліть хвилястою лінією слова — назви ознак.
2. Робота за підручником (с. 127)
Вправа 338
— За поданими ознаками впізнайте предмети і допишіть їх назви.
— Назвіть ознаки інших відомих вам предметів. Хай у цьому вам допоможуть загадки.
✵ І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз — вона
Стала добра й смачна. (Калина)
✵ Кавунчики дрібненькі,
Смугасті та кисленькі,
У колючки вбралися
І кущиком назвалися. (Агрус)
✵ Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке. (Яблуко)
✵ Дерев’яний та довгенький,
Маю носик я гостренький.
На білому слід лишаю,
Усіх діток потішаю. (Олівець)
✵ Хто крилатий, гарний, гожий,
На красиву квітку схожий,
Має довгий хоботок,
П’є нектар ним із квіток? (Метелик)
✵ Що за жучок це — яскравий, моторний,
Спинка червона у крапочку чорну,
Сам симпатичний, хоча і маленький,
Гарний на вроду він та веселенький. (Сонечко)
3. Фізкультхвилинка
4. Робота над лічилкою (с. 126, вправа 333)
— Прочитайте лічилку Ганни Чубач.
— А ви знаєте, чого не буває? Відшукайте рядок, у якому є «помилка».
— Перевірте, чи правильно ви знайшли помилку. Прочитайте кінцівку лічилки.
— Виділені слова поділіть для переносу.
5. Робота в парах
— Доберіть ознаку до назви предмета.
Клас (який?)...
Річка (яка?)...
Цукерка (яка?)...
Море (яке?)...
Учні зачитують слова, які вони дібрали, обирають найбільш вдалі.
6. Гра-естафета «Який? Яка? Яке?»
На дошці — предметні малюнки: диня, яблуко, огірок.
Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова — назви ознаки. Виграє та команда, яка швидше впорається із завданням.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
— Які нові знання здобули?
— Що найбільше сподобалося?
— Про що хотіли б дізнатися на наступному уроці?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.127, вправа 334.