Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 89. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ДООПРАЦЮВАННЯ, ВДОСКОНАЛЕННЯ НАПИСАНОГО ТЕКСТУ

Мета: навчати порівнювати тексти, їх образний лад, вдосконалювати написаний текст; розвивати мовлення, мислення учнів; виховувати естетичні почуття.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Прослухайте два тексти. Скажіть, який вам більше подобається. Чому?

У Миколки є дідусь. Він воював на фронті. Хлопчик любить слухати його розповіді.

Миколчин дідусь Іван — дуже старенький. Хлопчик знає, що на війні його дідусь був сміливий і відважний, хоробрий і безстрашний.

Миколка із великим задоволенням слухає його цікаві розповіді.

— Знайдіть слова, що характеризують дідуся Миколки.

— Про кого розповідається в першому тексті?

— А в другому?

— Давайте спробуємо порівняти речення цих текстів.

— Як сказано про дідуся у першому?

— А в другому?

— Чи дізналися ми з першого тексту, яким був дідусь на війні?

— А з другого?

— Як про це говориться? Хто запам’ятав?

— Зверніть увагу на слова, що характеризують дідуся: сміливий, відважний, хоробрий, безстрашний.

Висновок: та сама риса характеру підкреслюється кількома словами, близькими за значенням.

— Порівняємо останні речення текстів.

— Чи любить хлопчик слухати розповіді свого дідуся?

— Як про це сказано у першому тексті?

— А в другому?

— Знайдіть слово, що підкреслює, як саме слухав Миколка дідуся?

— Це слово допомагає нам зрозуміти ставлення Миколки до розповіді дідуся.

— Який текст вам цікавіше було слухати?

— Другий текст багатший, цікавіший за змістом, ніж перший. У ньому використано слова, які прикрашають мовлення, роблять його милозвучним. Перший текст потребує доопрацювання, вдосконалення.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми будемо працювати над доопрацюванням, удосконаленням написаного тексту.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Редагування тексту

ЯК МИ ЗБИРАЛИ ГРИБИ

У неділю ми пішли в ліс по гриби. Там були гриби маслюки, білий гриб, рижики, лисички. Ми побачили великий старий дуб. На ньому було багряне листя. Раптом на гілці ми побачили гриби. А через деякий час вибігла з дупла білочка. Вона була кольором руда, хвіст пухнастий, лапки гарненькі, і сама вона була дуже чудна. Вона нам дуже сподобалась. Ми пішли додому радісні. Нам сподобалось у лісі.

— Прочитайте текст.

— Про що в ньому розповідається?

— Поділіть текст на частини. Знайдіть зачин і кінцівку.

— Як виділяються частини тексту в писемному мовленні? (Абзацом)

— Визначте абзаци.

— Прочитайте уважно перше і друге речення. За допомогою яких слів вони пов’язуються?

— Яку помилку допущено? (Повторення слів.)

— Перебудуйте друге речення, усунувши помилку. Зверніть увагу на назву грибів у другому реченні. Що ви помітили? Як треба правильно сказати? (Назбирали багато маслюків, рижиків, лисичок, білих грибів.)

— Які слова допомагають встановити зв’язок між 3-м і 5-м реченнями? Як можна інакше перебудувати речення, опустивши повторення слів ми побачили (помітили)?

— Зачитайте речення, в якому описується білка. Чи можна таким чином поєднувати слова-ознаки?

— На основі цього речення побудуйте два окремі. Замініть словосполучення кольором руда на руда шубка.

— Які ще слова повторюються в тексті? (Дуже сподобалось.) Перебудуйте кінцівку, уникаючи повторення слів.

Текст учні записують під час виправлення або усно редагують його, потім переказують готовий варіант і записують самостійно.

— Порівняйте поданий текст і відредагований варіант.

2. Робота в парі

— Виправіть помилки, допущені при побудові тексту.

НА ГІРЦІ

Хлопці каталися на лижах з гори. Мишко в’їхав у замет і впав. Під’їхав Вася і сміється. Встав він, обтрусився. Весело хлопцям узимку.

3. Фізкультхвилинка

4. Самостійна робота

— Прочитайте текст.

ПОДРУГИ

Оля часто хворіла. А її шкільна подруга Оленка росла спритною та сильною. Дівчатка задумалися: чому так? Кожен день Олена починає з зарядки. Узимку катається на лижах і ковзанах. Олена вирішила допомогти Ользі стати сильною.

— Підготуйте продовження тексту про те, як Оленка буде допомагати Олі. Напишіть два речення.

Перевірка роботи. (Враховується зміст і граматична правильність побудови речень.) Двоє-троє учнів читають речення, решта аналізують їх.

5. Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого ви навчилися на уроці?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Продовжте розповідь за поданим початком.

Одного разу хлопці пішли до лісу. Вони пробиралися через кущі. Раптом...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.