Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 91. СЛОВА, ЯКІ НАЗИВАЮТЬ ДІЇ ПРЕДМЕТІВ СКЛАДАННЯ РЕЧЕНЬ ЗА МАЛЮНКАМИ

Мета: дати учням уявлення про слова, що означають дії предметів; вчити виділяти їх в усному і писемному мовленні; формувати вміння ставити питання до слів, що означають дію предметів; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати уважність, працелюбність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 128, вправа 338)

— Прочитайте утворені словосполучення.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— Замініть одним словом.

Неправильність у написанні, у підрахунках, неправильний учинок, дія. (Помилка)

— Напишіть каліграфічно.

По мил ка помилка

У мого сусіда Гриця

Є помилка-мандрівниця.

— Поділіть слово помилка на склади для переносу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником(с. 128-129)

Вправа 339

— Розгляньте малюнки. Я ставитиму вам запитання, а ви відповідайте одним словом.

— Що робить дівчинка? (Пише)

— Що робить хлопчик? (Грає)

— Що роблять діти? (Співають)

— Діти, зображені на малюнках, щось роблять, виконують певну дію. Слова пише, грає, співають означають дію предметів. На які питання відповідають ці слова?

— Складіть за кожним малюнком речення з двох слів і запишіть за зразком. Поставте питання до слів, які називають дії предметів.

Вправа 340

— Прочитайте прислів’я. Поясніть їх зміст.

— Знайдіть у прислів’ях слова, які називають дії предметів. Усно поставте до них питання.

Заучування правила (с. 129)

Вправа 341

— Прочитайте виразно вірш.

— Випишіть слова—назви дій. Поясніть свою думку.

— Установіть зв’язок між словами в першому реченні.

2. Фізкультхвилинка

3. Робота над загадками

— Послухайте загадки і скажіть, які дієслова допомогли вам їх відгадати.

• Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (Ведмідь)

• Що за шум?

Що за ґвалт?

Чому песик наш гарчить?

Півень злякано кричить?

Кури у хліві сховались?

Бо... налякались.

Тож кого вони злякались?

Ви іще не здогадались?

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її... (лисиця).

• Хай хто хоче, той і дума,

Як від лиски заховатись,

Я ж в клубочок ізгорнувся

І не буду захищатись.

І мене не вкусить лиска -

Бо колюча в мене спина!

Як не схоче поколотись,

Потупцює та й покине. (Їжак)

• Не ходжу я, а скакаю,

Бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

В полі, в лісі — навкруги,

Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду,

Їм капусту на городах,

Моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте — хто такий? (Заєць)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Які завдання сподобалися найбільше?

— Як називаються слова, що називають дії предметів

— На які питання вони відповідають?

— Наведіть приклади дієслів.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.129, вправа 342.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.