Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 92. РОЛЬ ДІЄСЛІВ У МОВЛЕННІ. РОБОТА НАД ПРИСЛІВ'ЯМИ

Мета: закріпити уявлення про слова, що означають дії предметів, вчити виділяти їх в усному і писемному мовленні; формувати вміння ставити питання до слів, що означають дію предметів; розвивати зв'язне мовлення учнів, увагу, спостережливість; виховувати уважність, працелюбність, старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 729, вправа 342)

— Прочитайте загадку і відгадку до неї.

— Прочитайте слова — назви дій, ставлячи до них питання.

— Усно змініть ці слова так, щоб вони відповідали на питання що робила?.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— З перших букв поданих слів утворіть нове слово.

Чапля, екран, тісто, вишня, елеватор, річка. (Четвер)

— Запишіть каліграфічно.

Че вр те ер четвер

Четвер — четвертий день тижня.

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Бесіда

— Які слова почали вивчати на попередньому уроці?

— Що вони називають?

— На які питання відповідають?

2. Розучування вірша про дієслово

Людям всім давно відоме

Дивне слово — дієслово.

Дію виконати може

І в роботі допоможе.

Треба з ним завжди дружити,

З ним найвеселіше жити.

Все, що хочеш,— в дієслові.

Це найкраще в нашій мові.

Т. Рило

3. Гра «Упіймай дієслово»

— Послухайте вірш. Назвіть дієслова.

Ходять довгі журавлі,

Щось вишукують в землі,

Щось воркують, щось віщують,

Вже весну здається чують.

О. Олесь

V. ЗАКРІПЛЕННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 130)

Вправа 350

— Відгадайте загадку.

• Тут звірята походили

І струмок загородили.

Утворилася загата —

Для звірят підводна хата.

І ставок — така заплава,

У ставку тім риба плава.

Ця будівля не для гри —

Там живуть майстри... (бобри).

Робота в парах

— Прочитайте вірш.

— Поясніть, чому в бобра добра багато?

— Випишіть слова — назви дій. Знайдіть серед них чотири слова з однаковою кількістю звуків. Складіть звукову модель слова сіяв.

Слово про слово (с. 130)

Робота над прислів'ями

— Як ви розумієте зміст прислів’їв? Поясніть.

2. Фізкультхвилинка

3. Виконання вправи 344 (с. 130-131)

— Прочитайте речення.

— Скажіть, скільки речень ви прочитали? Об’єднайте їх в одне за допомогою слова а. Прочитайте утворене речення.

— Назвіть слово, яке повторюється в утвореному реченні. Вилучіть друге слово красить і запишіть речення. Перед а поставте кому. Запам’ятайте це прислів’я.

4. Фронтальна робота

— Вставте пропущені назви дій.

СОНЕЧКО В КРАПЛИНЦІ

Вранці Марійка ____до школи. Біля дороги вона ___ квітку. Марійка вже ___ руку, щоб ___ квітку. Та ___ краплинку роси на її пелюстках. А в краплинці ___ сонечко.

Слова для довідки: йшла, побачила, простягнула, зірвати, побачила, блищало.

5. Робота в парах

— Запишіть у дужках запитання до слів — назв дій.

Учитель (___) вчить.

Берізка (___) схиляється.

Півень (___) заспівав.

Мороз (___) розмальовує.

6. Гра «Упіймай слово — назву дії»

Учать мами: рибку — плавать,

Звіра — бігать, птиць — літать.

А дітей навчає вчитель

Все уміть, багато знать.

Коли риби виростають,

Добре плавають у воді.

Птахи високо літають,

Звірі бродять по землі.

А людина виростає —

Їздить! Плаває! Літає!

Навіть в синіх небесах

Проклада людина шлях.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— На які питання відповідають слова — назви дії?

— Що найбільше сподобалося на уроці?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 131, вправа 345.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити