Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 66. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО РОЗПОВІДНЕ ТА ПИТАЛЬНЕ РЕЧЕННЯ. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ ЗА МАЛЮНКОМ І ЗАПИТАННЯМИ

Мета: навчати учнів складати текст за малюнком та поданими запитаннями, вміння давати повну відповідь на запитання; узагальнювати знання про розповідні і питальні речення; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усне мовлення школярів; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с.99, вправа 257)

Діти читають листівки, які вони склали для друзів.

— Які розділові знаки ви найчастіше використовували в кінці речень? Чому?

2. Робота над деформованим текстом

— Відновіть речення.

До нас на урок прибіг Незнайко. Він потребує вашої допомоги. Знайко попрохав його скласти речення. Подивіться, що у нього вийшло, пташок Багато залишається зимувати у нас. знаєш Чи цих ти пташок? як допомагаєш А узимку ти їм? пташки За цю віддячать допомогу навесні.

— Чи правильно Незнайко склав речення?

— Виправте його помилки. Розставте слова так, щоб вийшли правильні речення.

— Прочитайте речення, в яких ви поставили крапку.

— Прочитайте речення, в яких ви поставили знак питання.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання і вміння, пов’язані з розповідними і питальними реченнями. Будемо вчитися складати текст за малюнками і запитаннями.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Каліграфічна хвилинка

З з им онь зимонька

— Виконайте звуко-буквений аналіз слова зимонька.

— Чому в слові зимонька букв більше, ніж звуків?

2. Складання розповіді за малюнком і запитаннями (с. 94, вправа 243)

— Яка пора року зображена на малюнку? (Зима.)

— Куди прийшли діти на прогулянку? (Діти прийшли до парку.)

— Що роблять хлопчики? (Іванко та Петрик спускаються з гірки на санчатах.)

— Що робить дівчинка? (Оленка катається на лижах.)

— Доберіть Заголовок до розповіді.

— Запищіть розповідь у зошит.

— Прочитайте записану розповідь.

— Хто з вас був на прогулянці в зимовому лісі, парку?

— Що цікавого ви бачили?

— Як слід поводитися серед природи?

3. Фізкультхвилинка

4. Робота в парах (с. 94-95, вправа 244)

— Прочитайте виразно вірш-жарт за особами.

— Чому дітям саме цей обід здався найсмачнішим?

— Знайдіть у вірші розповідні речення. Прочитайте їх.

— Поясніть розділові знаки в кінці розповідних речень.

— Знайдіть і зачитайте питальні речення.

— Чим питальне речення відрізняється від розповідного?

— Спишіть речення, які відповідають схемам.

5. Творче завдання. Робота над прислів'ями

Учитель роздає індивідуальні картки.

— Прочитайте прислів’я, поясніть їх зміст.

— Поставте питання до виділених слів.

— Запишіть питальні речення за зразком.

Зразок. Під лежачий камінь вода не тече. Під що вода не тече?

Без учителя навмання важко здобувати знання.

Маленька праця краща за велике безділля.

Без здоров’я нема щастя.

6. Виконання вправи 245 (с. 95)

— Поміркуйте, про яку людину так кажуть.

Свою відповідь починайте словами: «Я гадаю, що так кажуть про..., тому що...».

7. Інтонування речень

— Поясніть розділові знаки в кінці речень.

— Хто до столу хоче сісти?

— Я!

— Хто варення хоче їсти?

— Я!

— А хто посуд мити буде?

— Ну, вже ти підказуй, Людо,

а то: я та я!

Д. Павличко

— Прочитайте виразно речення, у якому є звертання.

8. Гра «Перестав букву»

Кіт (тік), тіло (літо), банка (кабан), лісок (сокіл), ручка (курча), сир (рис).

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які речення називаються розповідними?

— Які речення називаються питальними?

— Наведіть зразок питального; розповідного речення.

— Якщо вам було все зрозуміло, підніміть сигнальну картку, на якій намальована крапка.

— Якщо вам потрібна допомога, не все зрозуміло, підніміть сигнальну картку, на якій намальований знак питання.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 95, вправа: 246.

— Прочитайте прислів’я.

— Поясніть, як ви їх розумієте.

— Запишіть питальні речення за зразком.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.