Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 95. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ДІАЛОГУ

Мета: продовжити ознайомлення учнів з правилами поведінки в театрі; вдосконалювати навички роботи в парі; вчити складати діалоги і розігрувати їх; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до прекрасного.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 732, вправа 349)

ІІІ. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Замініть одним словом.

Закріплений на палиці, обтягнутий тканиною, складений каркас у формі півкулі для захисту від дощу і сонця. (Парасолька)

Запишіть каліграфічно.

Пара соль ка парасолька

Під кущами гриби розкрили свої парасольки.

Поділіть слово парасольки на склади для переносу.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми будемо вчитися складати діалоги і здійснимо уявну подорож у чарівне місце. Тож — до роботи!

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виконання вправи 357 (с. 134)

Робота в парах

Прочитайте.

Скажіть, як звали нинішній день позавчора? Як зватимуть його післязавтра?

Назвіть за порядком усі дні тижня. Запишіть їх.

2. Уявна подорож до театру

Настав час обіцяної подорожі. Куди помандруємо, дізнаєтеся, відгадавши загадку.

• Установа, організація, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів — це... (театр).

— Діти, сьогодні ми подумки відвідаємо театр. Хто з вас бував у театрі? Розкажіть, що особливого запам’яталося.

Чи було відвідування театру для вас святом?

Як поводилися люди? Чи заважав хтось вам під час вистави?

Зараз ми послухаємо музику й уявімо, що ми в театрі. Хто хоче, може заплющити очі.

... Ми бачимо гаснучі вогні кришталевих люстр і сірі сутінки великої зали, наповненої диханням і легким шерехом красивого вбрання. Ми відчуваємо радісне очікування великого дива, ім’я якому — мистецтво.

Хто створює хвилююче, дивне, незабутнє свято, що нас оточує в театрі? (Відповіді дітей.)

Так, артисти, але ще й режисери, освітлювачі, працівники сцени, а також ті, хто допомагає нам зняти пальто, знайти місце в залі, хто продає лимонад у буфеті.

Вирушаючи до театру, на концерт, у музей, треба особливо прискіпливо оглянути себе і дуже ретельно привести все до ладу: одяг, взуття, зачіску, нігті та ін.

Це одне з найважливіших правил глядача, але є ще й інші, про які і поговоримо, вирішуючи задачі глядача. (Див. Додаток на с. 64)

3. Фізкультхвилинка

4. Продовження уявної подорожі

Давайте зробимо антракт і потанцюємо. (Звучить музика.)

Отже, уявіть акторів на сцені. Вони можуть плакати, сміятися, гинути, грати позитивних героїв, за яких ми переживаємо, бувають негативні персонажі, яких ми ненавидимо. Як же актор грає роль? Якщо буде просто прикидатися, то ми йому не повіримо. Справленій актор переживає всі почуття. Він довго готує свою роль. Він, режисер і уся творча група довго готують спектакль. Репетиції відбуваються впродовж багатьох місяців.

Давайте зазирнемо за лаштунки і послухаємо розмову двох акторів після спектаклю...

Заздалегідь підготовлені учні обігрують ситуацію.

Інсценізація (Див. Додаток на с. 64)

Діти, що засмучує акторів?

Яким ви собі уявляєте гарного актора, гарного глядача?

Як глядай виражає свою подяку акторам за їхню майстерність?

Учитель пропонує учням ознайомитися з театральним словничком.

Незабаром учні нашої школи відвідають драматичний театр. Сподіваюся, і наш клас поповнить ряди шанувальників театрального мистецтва, і ваше поводження в театрі буде гідним.

Приходити слід за 10-15 хвилин до початку, щоби був час спокійно роздягнутися і зайняти своє місце.

5. Виконання вправи 351 (с. 133)

Зі слів кожного рядка складіть репліки, щоб утворився діалог. Розіграйте діалог.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Де ми з вами подумки сьогодні побували?

Повторимо правила поведінки в театрі, розучивши вірш.

Охайним завжди до театру ходи

І чепурись, як ідеш ти туди.

Той до театру вчасно прибуває,

Хто ввічливим завжди себе вважає.

Одяг у гардеробі залишають —

Це правило всі діти знають.

Виховані діти мусять знати —

Під час вистави не треба жувати.

Під час вистави ти не ходи,

Сиди, уважно дивись і помовчи.

Ти іншим присутнім не заважай

І гучно з сусідкою не розмовляй.

Скінчилась вистава, ти геть не спіши,

А краще акторам «Спасибі» скажи.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.134, вправа 352.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.