Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 96. СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА РОЛЛЮ ДІЄСЛІВ У МОВЛЕННІ

Мета: вчити учнів знаходити в текстах дієслова, доречно їх використовувати, складати розповіді за малюнком та опорними словами; продовжити з'ясовувати роль дієслів у мовленні; збагачувати активний словник учнів; прищеплювати любов до праці.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 134, вправа 352)

Прочитайте текст.

Назвіть дієслова. Поясніть правильність думки.

Згадайте і назвіть правила поведінки в театрі. Розкажіть про театр, який ви із задоволенням відвідуєте зі своїми батьками.

2. Каліграфічна хвилинка

Сс ес cт си ус сум

Сонце сніп синок

Сонях сонечко зустрів,

Сонях сонечком розцвів!

Назвіть дієслова.

3. Гра «Голоси тварин»

На дошці написано назви тварин. Треба дописати, як вони подають голоси. Виграє той, хто правильно виконає це завдання.

Собака... (гавкає). Курка... (кудахче).

Кінь... (ірже). Півень... (кукурікає).

Корова... (мукає). Сорока... (стрекоче).

Коза... (мекає). Горобець... (цвірінькає).

Свиня... (рохкає). Ластівка... (щебече).

Жаба... (кумкає). Голуб... (туркоче).

IIІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми будемо спостерігати за роллю дієслів у мовленні, складати розповідь за ілюстрацією та опорними словами, збагачувати свій активний словниковий запас.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Колективна робота за підручником (с. 134-135)

Вправа 353

— Прочитайте текст. Що сказав космонавт про працю і про знання? (Щоб здобути знання, треба добре попрацювати.)

Яке правило радить Павло Попович зрозуміти з перших днів? (Знати якомога більше!)

Складіть звукову модель слова праця.

Спишіть текст і підкресліть назви дій у двох перших реченнях. (Любив, пас, допомагав, працювати)

Вправа 354

Допишіть прислів’я, користуючись довідкою.

Прочитайте прислів’я. Як ви їх розумієте? Усно поставте питання до слів — назв дій.

2. Фізкультхвилинка

3. Колективна робота. Складання розповіді за ілюстрацією та опорними словами

Послухайте вірш.

Зрубали сад, що завжди цвів весною,

І з вітерцем улітку гомонів,

А взимку говорив лише зі мною

І зеленів у казці моїх снів.

Зрубали сад, що так любив радіти.

Сад, що був закоханий в весну.

Старий садочок у якому діти

Шукали свою казку чарівну.

І вирішили діти з дорослими посадити молодий сад. Складемо про це розповідь.

Вправа 355 (с. 135)

Розкажіть за малюнком про те, як діти навесні садили дерева. Використовуйте сполучення слів.

Запишіть свою розповідь.

Підкресліть слова — назви дій.

4. Творча робота «Додай дієслова»

На дошці написано текст болгарської народної казки з пропущеними словами — назвами дій.

Один батько ____ старшого сина на город ____ картоплю. ____ син лопату, мішок і ____. Слідом за ним, менший брат ____ на город, і замість роботи стали ____ казки. Трохи згодом до них ____ батько.

    Як___? — ___ЕІН.

Ніяк,— ___старший брат.

А ти як?—___ меншого сина.

— ______ старшому,— відповів той,— бо не___ що     брат.

Добрі робітники! — ___батько.— Один нічого не ___, а другий йому

— Придумайте і запишіть на розданих смужках паперу всі пропущені слова — назви дій. (Послав, копати, взяв, пішов, рушив, розповідати, прийшов, працюєте, спитав, промимрив, запитав, допомагаю, знав, скаже, промовив, робить, допомагає.)

Тепер я читатиму кожне речення повністю, а ви віддаватимете мені тільки ті смужки, на яких написані правильні слова.

Чого вчить казка? (Не ледарювати, а трудитися.)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Що видалося найбільш цікавим на уроці?

Що нового ви запам’ятали сьогодні?

Яким правилом слід користуватися у житті? (Знати якомога більше!)

Що треба робити, щоб знати якомога більше? (Старанно вчитися.)

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.135, вправа 356.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити