Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 97. РОЗПОВІДАННЯ КАЗКИ. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ ЗА ПОДАНИМ ПОЧАТКОМ

Мета: закріплювати вміння учнів розпізнавати дієслова за питаннями; вчити розповідати казки, складати розповіді за серією малюнків та запитаннями; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати почуття взаємодопомоги, бажання дружити.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (С. 135, ВПРАВА 356)

— Прочитайте відповіді на запитання: що чим роблять?.

— Прочитайте складене речення зі словом а. Який знак поставили перед словом а?

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— Відгадайте загадку.

✵ Підморгне зеленим оком — ми йдемо,

Підморгне червоним оком — стоїмо,

Жовте моргає — уваги вимагає. (Світлофор)

— Запишіть каліграфічно.

Світ ло фор світлофор

Група учнів зупинилася перед світлофором.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Які слова ми вивчаємо?

— На які питання вони відповідають?

Робота в групах. Гра «Хто більше впіймає слів — назв дій»

Учні слухають уважно текст і записують усі дієслова, які почули. Перемагає група, яка впіймає найбільше дієслів.

ЗАПАС НА ЗИМУ

Кожний робить собі запаси на зиму по-своєму. Ховрах зерно з полів краде й ховає в нору. Навіть особливі комори риє для краденого зерна. Водяний щур забиває нірки картоплею. Сич на зиму заморожує в дуплі, як у холодильнику, мишей і птахів.

М. Сладкое

— Сьогодні ми будемо вчитися переказувати казку, складати розповідь за поданим початком.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над казкою

— Відгадайте загадку. Упізнайте героїв казки.

• Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа —

В них таке смачненьке м’ясо...

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене... (лисиця).,

• Довгоногий гречний пан

Сірий одягнув жупан:

До бабиних конопель

Понадився... (журавель).

2. Робота в парах (с. 136, вправа 357)

— Прочитайте. З якої казки цей уривок?

— Пригадайте і розкажіть за особами початок і кінцівку казки.

— Слова стук-стук, шкряб-шкряб, хлюп-хлюп, стриб-стриб замініть іншими словами. Запишіть їх разом із назвами предметів за зразком.

3. Фізкультхвилинка

4. Колективна робота. Складання зв'язної розповіді за поданим початком (с. 136, вправа 358)

— Розгляньте фотографію. Що на ній зображено?

— Складіть і запишіть розповідь за поданим початком, користуючись словами для довідки.

— Підкресліть слова—назви дій.

Робота над змістом приспівів (с. 138)

— Як ви розумієте прислів’я?

5. Творчий вибірковий диктант

— Запишіть слова, якими закінчуються речення.

На дошці записані слова для довідки: кладуть, ллють, колють, ліплять, рубають, сіють, варять, співають, їдять.

Траву косять, а дрова...

Хліб ріжуть, а цукор...

Картоплю садять, а пшеницю...

Чашку на стіл ставлять, а ложку...

Сіль сиплють, а воду...

Пиріжки печуть, а борщ...

Вірш читають, а пісню...

Молоко п’ють, а хліб...

Тісто місять, а вареники...

6. Гра «Упіймай дієслова»

Навесні, коли бузок

Хоче зацвітати,

Виглядає ластівок

Наша біла хата.

Ми подвір’я підмели,

Висіяли квіти,

А весні допомогли

Яблуні білити.

І розчистили струмок,

Що тече з діброви...

До прильоту ластівок

Все у нас готово.

А. Качан

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Закінчи речення»

— На уроці я вчився...

— Найбільше мені сподобалось...

— Я запам’ятав...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.137, вправа 359.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити