Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік
СЛОВО
Урок 97. РОЗПОВІДАННЯ КАЗКИ. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ ЗА ПОДАНИМ ПОЧАТКОМ
Мета: закріплювати вміння учнів розпізнавати дієслова за питаннями; вчити розповідати казки, складати розповіді за серією малюнків та запитаннями; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати почуття взаємодопомоги, бажання дружити.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (С. 135, ВПРАВА 356)
— Прочитайте відповіді на запитання: що чим роблять?.
— Прочитайте складене речення зі словом а. Який знак поставили перед словом а?
III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
— Відгадайте загадку.
✵ Підморгне зеленим оком — ми йдемо,
Підморгне червоним оком — стоїмо,
Жовте моргає — уваги вимагає. (Світлофор)
— Запишіть каліграфічно.
Світ ло фор світлофор
Група учнів зупинилася перед світлофором.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Які слова ми вивчаємо?
— На які питання вони відповідають?
Робота в групах. Гра «Хто більше впіймає слів — назв дій»
Учні слухають уважно текст і записують усі дієслова, які почули. Перемагає група, яка впіймає найбільше дієслів.
ЗАПАС НА ЗИМУ
Кожний робить собі запаси на зиму по-своєму. Ховрах зерно з полів краде й ховає в нору. Навіть особливі комори риє для краденого зерна. Водяний щур забиває нірки картоплею. Сич на зиму заморожує в дуплі, як у холодильнику, мишей і птахів.
М. Сладкое
— Сьогодні ми будемо вчитися переказувати казку, складати розповідь за поданим початком.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота над казкою
— Відгадайте загадку. Упізнайте героїв казки.
• Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа —
В них таке смачненьке м’ясо...
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене... (лисиця).,
• Довгоногий гречний пан
Сірий одягнув жупан:
До бабиних конопель
Понадився... (журавель).
2. Робота в парах (с. 136, вправа 357)
— Прочитайте. З якої казки цей уривок?
— Пригадайте і розкажіть за особами початок і кінцівку казки.
— Слова стук-стук, шкряб-шкряб, хлюп-хлюп, стриб-стриб замініть іншими словами. Запишіть їх разом із назвами предметів за зразком.
3. Фізкультхвилинка
4. Колективна робота. Складання зв'язної розповіді за поданим початком (с. 136, вправа 358)
— Розгляньте фотографію. Що на ній зображено?
— Складіть і запишіть розповідь за поданим початком, користуючись словами для довідки.
— Підкресліть слова—назви дій.
Робота над змістом приспівів (с. 138)
— Як ви розумієте прислів’я?
5. Творчий вибірковий диктант
— Запишіть слова, якими закінчуються речення.
На дошці записані слова для довідки: кладуть, ллють, колють, ліплять, рубають, сіють, варять, співають, їдять.
Траву косять, а дрова...
Хліб ріжуть, а цукор...
Картоплю садять, а пшеницю...
Чашку на стіл ставлять, а ложку...
Сіль сиплють, а воду...
Пиріжки печуть, а борщ...
Вірш читають, а пісню...
Молоко п’ють, а хліб...
Тісто місять, а вареники...
6. Гра «Упіймай дієслова»
Навесні, коли бузок
Хоче зацвітати,
Виглядає ластівок
Наша біла хата.
Ми подвір’я підмели,
Висіяли квіти,
А весні допомогли
Яблуні білити.
І розчистили струмок,
Що тече з діброви...
До прильоту ластівок
Все у нас готово.
А. Качан
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Гра «Закінчи речення»
— На уроці я вчився...
— Найбільше мені сподобалось...
— Я запам’ятав...
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.137, вправа 359.