Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 98. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ «СЛОВА, ЯКІ НАЗИВАЮТЬ ДІЇ ПРЕДМЕТІВ». ФРАЗЕОЛОГІЗМИ

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Слова, які називають дії предметів»; закріпити вміння ставити питання до цих слів і вживати дієслова з урахуванням ситуації мовлення; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 137, вправа 359)

— Прочитайте пари слів, протилежних за значенням.

Робота в групах

Учні зачитують одне одному складені вдома речення. Кращі речення зачитують усьому класу.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— Відгадайте загадку.

• Шия довга й ніжна,

Пір’я білосніжне.

Їсть траву, комашок,

Рибу й черепашок. (Лебідь)

— Запишіть каліграфічно.

Ле бі дь лебідь

— Поділіть слово на склади, виконайте його звуковий аналіз. Складіть речення зі словом лебідь.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Що означають слова — назви дій?

— На які питання відповідають слова — назви дій?

— Назвіть кілька слів — назв дій, близьких за значенням.

— Назвіть кілька пар слів — назв дій, протилежних за значенням.

V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота в групах

— Напишіть, хто що робить.

Учитель

лікує.

Продавець

вчить.

Лікар

продає.

Маляр

мурує.

Муляр

малює.

— Запишіть і запам’ятайте.

Маляр малює, а муляр мурує. Мурувати — від слова мур, стіна.

— Утворіть подібні речення за схемою:

2. Виконання вправи 360 (с. 137)

— Прочитайте текст. Чітко вимовляйте звуки, Позначені виділеними буквами.

— Доберіть заголовок.

— Випишіть дієслова, усно поставте до них питання.

3. Виконання вправи 361 (с. 137)

— Прочитайте вислови ліворуч. Кожен із них усно замініть одним словом із правого стовпчика.

4. Гра «Протилежності»

— Випишіть слова — назви дій, протилежні за значенням.

Ластівка день починає, а соловей кінчає.

Сміливий там знайде, де боягуз загубить.

Згода дім будує, а незгода руйнує.

Вправа «Мікрофон»

— Поясніть, як ви розумієте ці прислів’я?

5. Фізкультхвилинка

6.Виконання вправи 362 (с. 138)

— Послухайте вірш «Дивні слова» Алли Свашенко.

Є такі слова на світі,

Схожі, як близнята-діти.

Слово чуєш, а не знаєш,

Що це слово означає.

Якщо схочеш зміст узнати,

Треба речення складати.

— Прочитайте речення.

— Поставте питання до виділених слів. Які з них називають дії, а які — предмети?

— Випишіть виділені слова разом із тими, з якими вони зв’язані в реченні.

— Послухайте вірш і дайте відповіді на запитання.

Песик шишку з лісу ніс

І подряпав нею ніс.

Довелось Трезора звати,

Щоб наклав пов’язки з вати.

— У кого є ніс? Що можна нести?

7. Виконання вправи 363 (с. 138)

— Прочитайте речення. Простежте, які різні дії означає слово іде.

— У кожному реченні слово іде замініть іншим, близьким за значенням. Запишіть утворені речення.

8. Гра «Навпаки»

Учитель називає дію, діти виконують протилежну.

Сісти — встати; бігти — зупинитись; мовчати — шуміти; плакати — сміятися.

9. Гра «Хто що робить?»

— Розгляньте малюнки і прочитайте загадку. Дайте відповіді на запитання загадки.

На дошці — малюнки орла, кита, кота, крота.

Хто літає високо?

Хто пірнає глибоко?

Хто себе без мила миє?

Хто підземні ходи риє?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яку тему закінчили вивчати?

— Що називають слова — назви дій?

— На які питання вони відповідають?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.138, вправа 364.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити