Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 98. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ «СЛОВА, ЯКІ НАЗИВАЮТЬ ДІЇ ПРЕДМЕТІВ». ФРАЗЕОЛОГІЗМИ

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Слова, які називають дії предметів»; закріпити вміння ставити питання до цих слів і вживати дієслова з урахуванням ситуації мовлення; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 137, вправа 359)

Прочитайте пари слів, протилежних за значенням.

Робота в групах

Учні зачитують одне одному складені вдома речення. Кращі речення зачитують усьому класу.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Відгадайте загадку.

• Шия довга й ніжна,

Пір’я білосніжне.

Їсть траву, комашок,

Рибу й черепашок. (Лебідь)

Запишіть каліграфічно.

Ле бі дь лебідь

Поділіть слово на склади, виконайте його звуковий аналіз. Складіть речення зі словом лебідь.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Що означають слова — назви дій?

— На які питання відповідають слова — назви дій?

Назвіть кілька слів — назв дій, близьких за значенням.

Назвіть кілька пар слів — назв дій, протилежних за значенням.

V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота в групах

Напишіть, хто що робить.

Учитель

лікує.

Продавець

вчить.

Лікар

продає.

Маляр

мурує.

Муляр

малює.

Запишіть і запам’ятайте.

Маляр малює, а муляр мурує. Мурувати — від слова мур, стіна.

Утворіть подібні речення за схемою:

2. Виконання вправи 360 (с. 137)

Прочитайте текст. Чітко вимовляйте звуки, Позначені виділеними буквами.

Доберіть заголовок.

Випишіть дієслова, усно поставте до них питання.

3. Виконання вправи 361 (с. 137)

Прочитайте вислови ліворуч. Кожен із них усно замініть одним словом із правого стовпчика.

4. Гра «Протилежності»

Випишіть слова — назви дій, протилежні за значенням.

Ластівка день починає, а соловей кінчає.

Сміливий там знайде, де боягуз загубить.

Згода дім будує, а незгода руйнує.

Вправа «Мікрофон»

— Поясніть, як ви розумієте ці прислів’я?

5. Фізкультхвилинка

6.Виконання вправи 362 (с. 138)

Послухайте вірш «Дивні слова» Алли Свашенко.

Є такі слова на світі,

Схожі, як близнята-діти.

Слово чуєш, а не знаєш,

Що це слово означає.

Якщо схочеш зміст узнати,

Треба речення складати.

Прочитайте речення.

Поставте питання до виділених слів. Які з них називають дії, а які — предмети?

Випишіть виділені слова разом із тими, з якими вони зв’язані в реченні.

Послухайте вірш і дайте відповіді на запитання.

Песик шишку з лісу ніс

І подряпав нею ніс.

Довелось Трезора звати,

Щоб наклав пов’язки з вати.

У кого є ніс? Що можна нести?

7. Виконання вправи 363 (с. 138)

Прочитайте речення. Простежте, які різні дії означає слово іде.

У кожному реченні слово іде замініть іншим, близьким за значенням. Запишіть утворені речення.

8. Гра «Навпаки»

Учитель називає дію, діти виконують протилежну.

Сісти — встати; бігти — зупинитись; мовчати — шуміти; плакати — сміятися.

9. Гра «Хто що робить?»

Розгляньте малюнки і прочитайте загадку. Дайте відповіді на запитання загадки.

На дошці — малюнки орла, кита, кота, крота.

Хто літає високо?

Хто пірнає глибоко?

Хто себе без мила миє?

Хто підземні ходи риє?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яку тему закінчили вивчати?

Що називають слова — назви дій?

На які питання вони відповідають?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.138, вправа 364.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.