Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 100. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. РОБОТА З ДЕФОРМОВАНИМ ТЕКСТОМ: ПЕРЕСТАНОВКА ОКРЕМИХ РЕЧЕНЬ

Мета: повторити знання учнів про текст; вчити складати текст з речень, встановлювати послідовність частин тексту, добирати заголовок; розвивати увагу, пам'ять, мовлення, мислення; виховувати моральні якості.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Всім було весело.

Хлопчики зробили паперового змія.

Вийшли за село.

Змій піднімався все вище і вище.

Саша швидко побіг по полю.

Прочитайте речення.

Про що розповідається в кожному з них?

Чи зв’язані ці речення за змістом?

Чому не вийшло оповідання?

У якому порядку слід розташовувати речення?

Висновок: усі речення у тексті розташовані в певній послідовності.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми будемо складати тексти, які «розсипалися» і частини яких помінялися місцями.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Складання зв'язного тексту

Вона стала схожа на золотий букет. Зацвіла верба. А як пахнуть медом її котики! Прийшла весна.

Знайдіть перше речення. Це початок тексту.

Відшукайте речення, у яких розкривається зміст того, про що розповідається.

Визначте, яке речення буде останнім, — воно називається кінцівкою.

Який заголовок можна дібрати?

Виправлений текст

Прийшла весна. Зацвіла верба. Вона стала схожа на золотий букет. А як пахнуть медом її котики!

2. Відновлення порядку речень

НА ПРОГУЛЯНЦІ

Дзюрчать веселі струмочки. Прийшла весна. У Вови в руках човник. Мишко несе паперових чоловічків. Вийшли хлопці гуляти. Весело дітям! Посадили хлопчики чоловічка у човник, пустили в струмок. Поплив човник, закрутився.

Виправлений текст

НА ПРОГУЛЯНЦІ

Прийшла весна. Дзюрчать веселі струмочки. Вийшли хлопці гуляти. У Вови в руках човник. Мишко несе паперових чоловічків. Посадили хлопчикичоловічка у човник, пустили в струмок. Поплив човник, закрутився. Весело дітям!

3. Складання зв'язної розповіді з поданих речень

1) Люду люблять усі учні нашого класу. 2) Люда багато читає. 3) Люда часто читає або розповідає казки малюкам. 4) Люда вчиться в одному класі зі мною. 5) Я дружу з Людою.

Розставляючи речення в порядку висвітлення теми (4-2-1-3-5), доведеться усунути повторення слова Люда. Для цього можна використати слова вона, моя подруга, ця дівчинка.

4. Відновлення тексту

1) Зошит був зроблений з газет. 2) Сашко приніс до школи незвичайний зошит. 3) Мама дала Сашкові цього зошита.

Відтворюючи деформований уривок з тексту, доведеться не тільки по- іншому розташувати речення (2-1-3), але й у третьому реченні змінити порядок слів: Цього зошита дала Сашкові мама.

На таких зошитах діти писали в роки війни.

5. Фізкультхвилинка

6. Самостійна робота

Прочитайте. Чому не вийшло оповідання?

Поставте речення у належному порядку. Дайте заголовок оповіданню.

Юрко допоміг їй підвестись.

Дорогу занесено снігом.

Василько підняв бабусі сумку.

Бабуся підсковзнулась і впала.

Перевірка роботи. Двоє-троє учнів читають речення, інші аналізують їх.

7. Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого ви навчилися на уроці?

Які тексти редагували?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Списати уривок вірша чи оповідання. Дібрати до нього заголовок.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.