Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 102. УЖИВАННЯ СЛУЖБОВИХ СЛІВ ДЛЯ ЗВ'ЯЗКУ СЛІВ У РЕЧЕННІ

Мета: вправляти учнів у доречному вживанні службових слів у мовленні; закріплювати навички правильного написання службових слів з іншими словами; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати культуру мовлення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 139-140, вправа 367)

— Прочитайте текст.

— Який це текст — розповідь чи опис?

— Прочитайте слова — назви ознак, які використав письменник для опису лісу.

— Прочитайте списані службові слова і ті слова, з якими вони зв’язані.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Ух мя дух ний духмяний

— Доберіть близькі за значенням слова до слова духмяний.

Духмяний, пахучий, ароматний, запашний.

Звідкись вітерець приніс духмяний аромат суниць.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Погляньте на вірш.

Скаче дощик (по) долині —

Зупинився (на) стежині...

(Із) сонечком подружився...

(У) веселку перелився.

Б. Чепурков

— Яких слів у ньому бракує?

— Як називаються ці слова? (Службові)

— Як ви їх розпізнаєте? (До них не можна поставити питання.)

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися вживати службові слова у своєму мовленні.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виконання вправи 369 (с. 140)

— Прочитайте і спишіть загадку. Запишіть слово-відгадку.

— Знайдіть слова, до яких не можна поставити питання. Як називаються такі слова?

2. Виконання вправи 370 (с. 140)

— Відгадайте загадку.

• Пухнастий клубочок

Виліз на дубочок,

Жолуді зриває

І в дупло ховає. (Білка)

— Прочитайте слова. Поміркуйте, які слова треба додати в кожному рядку, щоб утворилося речення.

— Складіть і запишіть речення. Підкресліть слова, які ви додали.

3. Робота в парах

— Складіть речення зі словами: за школою, під березою, через дорогу. Кращі речення запишіть у зошити. Підкресліть службові слова.

4. Фізкультхвилинка

5. Гра «Незнайкові помилки»

— Попрацюйте в групах!

— Чи доречно Незнайко вжив службові слова? Виправте його помилки.

1- ша група

Володя зайшов у клас. Він сів у парту. Дістав у портфеля книги і поклав на парту. Володя сидить у Мариною.

2- га група

Пташка сиділа на дереві. Кіт Муркотун причаївся на деревом і дивився у пташку. Раптом він стрибнув у нижню гілку. Пташка пурхнула на полетіла.

3- тя група

Узяв дід ріпку за чуб. Баба діда — на сорочку. Дочка бабу — у запаску. Промучилися увесь день, і ріпка сидить біля землі, як пень.

Кожна група по черзі презентує свій текст. Інші учні в цей час намагаються «впіймати на гачок» службові слова, які почують.

6. Гра «Складаємо прислів'я»

— За допомогою службового слова а складіть з поданих двох речень одне.

Ледачий двічі робить.

Скупий двічі платить.

Не кажи — не вмію.

Кажи — навчусь.

Праця годує. Лінь марнує.

7. Робота над віршем

— Послухайте вірш. Упіймайте службові слова.

Є у лісі ведмедик,

дуже ласий до меду,

до солодких ожинок,

до суничок, малинок.

Ще у лісі густому

є малесенький гномик,

теж він любить ожину

і суницю, й малину.

Велет-гном і Малятко,

так ведмедика звати

добрі друзі, щоранку

разом сходять із ганку,

щоб збирати ожину,

і суницю, й малину.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які службові слова ви запам’ятали?

— Яку роль відіграють вони у нашому мовленні?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 141, вправа 371.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити