Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 107. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. РОБОТА НАД ДЕФОРМОВАНИМ ТЕКСТОМ

Мета: навчати учнів редагувати текст з метою усунення логічних пропусків у тексті; розвивати вміння помічати невідповідність змісту тексту заголовка та виправляти помилки у тексті; виховувати культуру мовлення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Прочитайте уважно текст і дайте відповідь на запитання: чи відповідає його зміст заголовку?

СНІГОВА БАБА

Узимку діти погралися у дворі. Руки у них мерзли. Але баба снігова вийшла гарна.

Чому зміст розповіді не відповідає заголовку?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми будемо працювати над деформованими текстами.

Пригадайте і поясніть, який текст називається деформованим. (Текст, у якому порушено зв’язок речень, зміст.)

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота над текстом «Снігова баба»

Якими реченнями слід доповнити текст, щоб його зміст відповідав заголовку?

2. Доповнення речень у тексті

ЧАРІВНА МАРІЙКА

Не уявляю, як би я жила без моєї вірної подруги Марійки. З нею можна... Вона допомагає... Подруга ніколи не залишить... А ще вона любить... У школі допомагає... Відчуває... Марійка дуже... Це моя... Я її...

Що було відомо із цього запису?

А що нового ви доповнили?

3. Редагування тексту

Прочитайте. Відредагуйте текст, доповнюючи його назвами ознак так, щоб можна було відчути красу природи вранці.

Аж ось зайнявся ранок. Із-за обрію викотилося сонце. Туман почав танути, тулитися до землі. Скрізь заблищали краплини роси.

4. Фізкультхвилинка

5. Самостійна робота

Прочитайте. Поміркуйте, якими словами можна доповнити речення цього тексту. Користуйтеся словами з довідки. Запишіть ці речення. Доберіть заголовок.

Прийшло ... літечко. Шумлять ... сосни. Зацвіла ... липа. Достигає ... суниця. ... співають птахи.

Слова для довідок: високі, духмяна, тепле, дзвінко, солодка.

Перевірка роботи. Двоє-троє учнів читають речення, інші аналізують їх.

6. Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Чого вас навчив цей урок?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Складіть 3-4 речення про літні розваги дітей.

 






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.