Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

СЛОВО

Урок 113. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗВ'ЯЗНОГО ВИСЛОВЛЮВАННЯ ЗА СЕРІЄЮ МАЛЮНКІВ

Мета: вчити учнів складати розповідь за серією малюнків та опорними словами; розвивати мислення, увагу, пам'ять, мовлення, творчу уяву; виховувати прагнення піклуватися про птахів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

— Яка зараз пора року?

— Чому ви так уважаєте?

— Назвіть ознаки весни. (Пригріває сонечко, день довший, зеленіють листочки, травичка, з’являються перші квіти, повертаються з теплих країв птахи.)

ЙДЕ ВЕСНА

Стану я, гляну я —

Скрізь поточки,

Як дзвіночки.

Жайворон, як золотий,

З переливами:

Йде весна Запашна,

Квітами-перлами

Закосичена.

П. Тичина

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми помандруємо в сад. Навесні все пробуджується від зимового сну, оживає, народжується, розвивається. Будемо вчитися складати розповідь за серією малюнків та опорними словами.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Бесіда за ілюстрацією «Сад навесні»

— Який сад навесні?

— Які дерева ростуть у саду? кущі? квіти?

— Кого можна зустріти в саду?

2. Робота над загадками

•   Я ловлю комах, жучків,

Їм біленьких черв’ячків,

В теплий край я не літаю:

Під стріхою хату маю.

Цвірінь! — сів я на хлівець,

Звуть мене... (горобець).

• Ростом він маленький,

Сірий, чепурненький,

Справжній молодець.

Хто він?... (Горобець).

• Маленький хлопчик у сірій свитині

По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

• У нашої бабусі сидить дід у кожусі

Проти ночі гріється, без води умивається. (Кіт)

Запис відгадок у зошит.

3. Робота над засобами зв'язку

— Як по-іншому можна назвати пташку, пташенят, котика?

Пташка — вона, мати-пташка, горобчиха.

Котик — він, бешкетник, кіт, розбишака.

Пташенята — вони, малята.

4. Робота над серією малюнків «У гнізді»

— Уявіть, що мандруючи садом, ми підійшли до дерева і побачили на одній із гілок гніздо.

— Яку пору року зображено?

— Де відбувається дія?

— Хто сидить у гнізді?

— Що роблять пташенята? (Пташенята виглядають, чекають свою маму.)

— Чому пташка залишила пташенят? (Пташка-мати полетіла шукати корм для своїх діток.)

— Що трапилося, коли пташка полетіла за кормом для пташенят? (На дерево видряпався кіт, щоб поживитися безпомічними пташенятами.)

— Як мати захистила своїх пташенят? (Почувши писк своїх діток, вона накинулася на кота, почала дзьобати його і бити крильми.)

— Як ви вважаєте, що могло б трапитись, якби пташка-мати не встигла прилетіти і — захистити безпомічних пташенят?

— Як вчинили б ви, перебуваючи неподалік?

5. Фізкультхвилинка

6. Складання розповіді (усно)

Опорні слова: навесні, пташине гніздо, маленькі пташенята, поживитися, пташка-мати, накинулася, почала дзьобати, кіт утік, відважна пташка.

2-3 учнів складають розповідь усно.

— Який заголовок можна дібрати? («Відважна пташка»)

7. Самостійна робота

Запис розповіді «Відважна пташка» у зошит.

Перевірка роботи. Двоє-троє учнів читають розповіді, інші аналізують їх.

8. Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Де ми мандрували?

— Кого зустріли в саду під час мандрівки?

— Чи охоронятимете ви птахів від злих нападників?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Підготуйте розповідь про те, як ви охороняли птахів від злих нападників.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.