Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА РІК

Урок 118. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗВ'ЯЗНОГО ВИСЛОВЛЮВАННЯ ЗА ІЛЮСТРАЦІЄЮ

Мета: навчати учнів складати розповідь за ілюстрацією; продовжити формувати вміння відповідати на питання повною відповіддю; розвивати зв'язне мовлення учнів, формувати вміння будувати логічні висловлювання; активізувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, інтерес до матеріалу, що вивчається.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Яка зараз пора року?

— Назвіть весняні місяці.

— Яка сьогодні погода?

ВЕСНА

— Що з весною настає?

— Сніг у полі розтає.

— А чому то так буває?

— Сонце його пригріває.

— Що ж синіє на землі?

— Ніжні проліски малі.

— А що пнеться з-під листа?

— То травичка вироста.

— А над полем що бринить?

— Любий жайворон дзвенить.

К. Переліска

ВЕСНЯНІ КВІТИ

Весна-чарівниця,

неначе цариця,

наказ свій послала,

щоб краса встала,

і проліски, і травка,

й зелена муравка,

і кульбаба рясна,

і фіалочка ясна —

всі квіти весняні,

веселі, кохані,

з-під листя виходять,

голівки підводять

од сну зимового

до сонця ясного!

Олена Пчілка

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми будемо складати розповідь за ілюстрацією про весну.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота за ілюстраціями

— Розгляньте малюнки із зображенням пір року.

— Якої пори року бракує? (Немає картинки зими.)

— Яка пора року настала?

— Яке небо навесні?                                   

— Що відбувається зі снігом і льодом навесні?

— Про яку пору року ми говоритимемо? (Про весну.)

— Приберіть зайві ілюстрації (літо, осінь).

2. Складання зв'язного тексту

1) Словникова робота.

На дошці — опорні слова: весна, блакитне, високе, тане сніг, біжать струмки, на річках і озерах крижини, каламутна, темна, рибалки, ловлять рибу, без листя, перелітні птахи.

2) Бесіда за картиною «Весна».

Учні будують речення за ілюстрацією із зображенням весни, запитань і опорних слів.

— Яка пора року настала?

— Яке небо навесні?

— Що робить сніг навесні?

— Що робить лід?

— Що пливе по річці?

— Яка вода в річці?

— Хто сидить на березі?

— Що вони роблять?

— Які дерева?

3) Робота в парах.

— Доповніть речення (з опорою на запитання, ілюстрацію, мовний матеріал).

На дошці — текст з пропусками:

Прийшла...

Небо навесні..., ...

Сніг навесні..., ...

Тане лід... і...

По річці пливуть...

На березі сидять...

Вони...

Дерева...

Прилітають...

4) Переказ складеної розповіді.

5) Закріплення опорних слів у мовленні (демонстрування учнями предметів і явищ природи на ілюстрації, повторення за учителем мовних одиниць).

6) Повторний переказ тексту за ілюстрацією за допомогою запитань і опорних мовних одиниць.

3. Фізкультхвилинка

4. Самостійна робота (запис розповіді з опорою на запитання)

Перевірка роботи. Двоє-троє учнів читають розповідь, інші аналізують їх.

5. Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що робили на уроці?

— Чого вчилися?

— Про що складали розповідь?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити розповідь «Весна», підготувати її переказ.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.