Розробки уроків - Українська мова 2 клас II семестр за підручником М. С. Вашуленка - 2014 рік

ДОДАТОК

Тексти для навчального аудіювання

ЛАСТІВКА З ПЕРЕБИТИМ КРИЛОМ

Після гарячого літнього дня загриміла гроза. Пішла злива. Вода залила ластів’яче гніздо, що приліпилося до стіни старої повітки. Розвалилося гніздечко, повипадали пташенята. Вони вже вбралися в пір’ячко, але ще не вміли літати. В’ється ластівка над дітками, кличе їх під кущ заховатися.

Кілька днів жили пташенята під кущем. Ластівка носила їм їжу. Вони збивалися докупи і чекали маму. Ось уже четверо діток навчилися літати й порозлітались, а одне сидить, не може здійнятись. У нього перебите крило. Як випало з гнізда, покалічилося.

До осені жило поранене пташеня під кущем. Його доглядала мати. А коли настав час відлітати в теплий край, ластівки зібралися чималим табунцем, сіли на кущ, і довго чулось тривожне попискування. Відлетіли пташки в теплий край. Зосталася молода ластівочка з перебитим крильцем. Я взяв її і приніс додому. Вона довірливо притулилась до мене. Я посадив її на віконце. Ластівка дивилась у синє небо. Мені здалося, що в неї на очах тремтять сльози.

За В. Сухомлинським

Тестування

1. Що трапилося з ластів’ячим гніздом?

а) Його скинули з дерева діти;

б) воно розвалилося від води.

2. Чому одне ластів’ятко не могло здійнятися?

а) Бо мало перебите крило;

б) бо ще не вміло літати.

3. Чому восени ластівки зібралися табунцем?

а) Настав час відлітати в теплий край;

б) вони летіли шукати поживу.

4. Чому ластівка дивилася в синє небо?

а) Тому, що вона сумувала за іншими ластівками;

б) тому, що їй боліло перебите крило.

СМІТНИК

Зіна вчиться вже у другому класі. Мама хоче, щоб Зіна була в неї помічницею. Вона сказала:

— Зіно, щодня будеш хату підмітати. А сміття на смітник виносити.

Стала Зіна щодня хату підмітати. Але не захотілося їй виносити сміття, бо смітник далеко. Подивилася Зіна на смітник, огороджений низьким тином та й вирішила: можна ж сміття під шафу підмітати.

Підмете Зіна в хаті, а сміття — під шафу. Шафа біля її ліжка стоїть. Прийшла раз Зіна зі школи, бачить, сидять тато і мама. Взяли мама з татом шафу, перенесли на друге місце. Там, де стояла шафа, лежить купа сміття. Опустила голову Зіна, почервоніла.

Приніс батько з двору парканчик і ставить його коло сміття.

— Що ви робите, тату? — питає Зіна.

— Та смітник треба ж загородити. Тепер смітник буде у нас у хаті.

Ставить тато паркан і ліжко Зіни огороджує разом зі смітником. Заплакала Зіна і просить:

— Ой, таточку, я винесу сміття! Не хочу, щоб у хаті був смітник...

Зіна взяла відро і винесла сміття аж за город на смітник; потім помила підлогу.

В. Сухомлинський

Тестування

1. У якому класі навчається Зіна?

а) У п’ятому;

б) у другому.

2. Що запропонувала мати дівчинці?

а) Хату підмітати;

б) ходити у магазин.

3. Куди виносила сміття Зіна?

а) На смітник;

б) змітала під шафу.

4. Як тато провчив доньку?

а) Не пустив до подруги;

б) обгородив Зінине ліжко і шафу.

СОЛОДКИЙ ДОЩ

Скінчилася зима. Прокинувся муравлик від довгого сну. Поворушив рудими вусиками, випростав лапки — час за роботу братися. Побіг на розвідку.

Коли це згори щось йому ляп! Краплина. Та яка ж велика! Мало не прибила бідолаху.

Обтрусився муравлик і щодуху додому. Прибіг у мурашник, репетує:

— Зачиняйте мерщій входи: дощ починається!

І такий галас учинив — уся мурашва позбігалася. Заметушились. Давай входи-виходи зачиняти, щоб вода у мурашник не потекла.

Коли це хтось каже:

— Братці! А наш муравлик від дощу солодкий. Ось покуштуйте його. Кинулися мурашки до нього, обнюхують, смакують — справді солодкий.

— Де ж ти солодкий дощ бачив? — питають. — На небі ні хмаринки не було.

— Не знаю, — ніяковіє муравлик. — Я під березою біг. А на мене щось мокре зверху — лясь!

— Так то ж не дощ, а берізчині сльози. Сік капає. Ану веди нас туди.

І побігли за муравликом по березовий сік.

Стоїть береза в лісі. Кап-кап-кап, — на сухе листя скидає великі краплини соку. Кажуть: то береза плаче. Чого?

Від тепла, від сонця, від радості, що знову весна прийшла.

Тому і сльози солодкі.

За О. Буценем

Тестування

1. Хто прокинувся від довгого сну?

1) Муравлик;

2) ліс.

2. Чого злякався муравлик?

1) Шуму дерев;

2) краплини дощу.

3. Від чого муравлик став солодким?

1) Від березового соку;

2) від пилку квітів.

4. Чого береза плаче солодким соком?

1) Від тепла, від сонця, від радості, що знову весна прийшла;

2) хоче поділитися соком з лісовими мешканцями.         






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.