Розробки уроків - Українська мова 2 клас - II семестр За підручником М. С. Вашуленка - 2017 рік

СЛОВО (продовження)

УРОК 76. СЛОВА, ЩО ВІДПОВІДАЮТЬ НА ПИТАННЯ який? яка? яке? які? (прикметники)

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів зі словами, що називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до слів, упізнавати предмети за їхніми ознаками; удосконалювати навички каліграфічного письма; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

загальнокультурної: удосконалювати вміння дотримувати норм культурної поведінки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Основні терміни і поняття: прикметники.

Обладнання: картки; ілюстрації квітів, овочів.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Ось і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно нового навчить.

2. Каліграфічна хвилинка

Щоб правильно, гарно слова написати,

Нам з’єднання букв слід усім пригадати,

Одна лиш хвилинка для цього дається,

Подивимось зараз, кому не вдається.

1) Робота над загадкою.

• Червоне коромисло

Через річку повисло. (Веселка)

2) Запис з'єднань у зошити.

Be ес се ел лк ка веселка

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Актуалізація опорних знань

— Були собі царівни-барви. Одягли вони шовкові сукні, кожна — свою улюблену: червону, оранжеву, жовту, зелену, блакитну, синю, фіолетову — та й подалися мандрувати. Помандрували до квітника.

— Назвіть слова, що називають колір фарб.

— Поміркуймо! Розгляньте уважно квітник.

— Які квіти і в який колір зафарбували царівни-барви? (Червоні троянди, оранжева красоля, жовтий соняшник, зелена м’ята, блакитні дзвіночки, синій барвінок, фіолетові фіалки)

— Троянди які? (Червоні)

— Красоля яка? (Оранжева)

— М’ята яка? (Зелена)

— Барвінок який? (Синій)

2. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі словами, що відповідають на питання яка?, який?, яке?, які?.

3. Сприймання та засвоєння нового матеріалу

1) Пояснення вчителя.

— Царівни-барви так заходилися все навколо себе фарбувати, що завітали і на городину, заглянули і до саду, до лісу помандрували.

— Розгляньте уважно зображене на малюнках. Назвіть предмети та їхні ознаки за кольором.

Капуста (яка?) — зелена

Диня (яка?) — жовта

Баклажан (який?) — фіолетовий

Буряк (який?) — червоний

Огірки (які?) — зелені

— Упоравшись зі своєю роботою, царівни-фарби повернулися до свого царства.

— Щоб розпізнати предмети за смаком, вам потрібно посмакувати продукти.

— Роздивіться уважно малюнки. Назвіть предмети та їх ознаки за смаком.

Часник (який?) — гіркий

Груша (яка?) — солодка

Сіль (яка?) — солона

— На які питання відповідають названі слова? (Яка? який? яке? які?)

— Що означають ці слова? (Ознаки предметів)

— Перевіримо за правилом у підручнику. (Читання правила на с. 122.)

2) Читання вірша.

Прикметник — це частина мови,

Без неї нам не обійтись.

Ти вслухайсь в слово пречудове,

Йому, як другові, всміхнись.

Земля — ласкава, люба, рідна,

А сонце — щире, золоте,

А небо — лагідне погідне,

Життя — прекрасне, золоте,

А очі в мами — добрі, ніжні,

А голос — чистий і дзвінкий,

А руки — теплі і надійні,

А погляд — сонячний, ясний.

Квітки у полі — білі, сині,

Червоні, жовті, голубі.

Хмарки у небі — бистрокрилі,

Весняні, літні, зимові.

Усі ознаки називає

Прикметник як частина мови,

І жодної не обминають

Слова ці, справді, пречудові.

3) Виконання вправи 318. Колективна робота.

— Розгляньте малюнки. Назвіть предмети та їхні ознаки за кольором. Запишіть за зразком.

Банан (який?) — жовтий.

Помідор (який?) — червоний.

Сливи (які?) — сині.

Огірок (який?) — зелений.

Диференційована робота за вибором учнів

• Виконати завдання самостійно;

• виконати завдання з допомогою вчителя.

4) Виконання вправи 319. Робота в парах.

— Назвіть зображені предмети та їхні ознаки за матеріалом, з якого вони виготовлені. Запишіть за зразком.

Стіл (який?) — дерев’яний.

Чашка (яка?) — фарфорова.

Банка (яка?) — скляна.

Чайник (який?) — металевий.

Скатертина (яка?) — полотняна.

Ложка (яка?) — срібна.

Диференційована робота за вибором учнів

• Виконати завдання самостійно;

• виконати завдання з допомогою вчителя,

5) Виконання вправи 320. Робота в парах.

— Прочитайте. Дайте відповіді на питання що це?.

— Спишіть, вставляючи слова з довідки.

— Усно поставте питання до слів — назв ознак предметів.

Диференційована робота за вибором учнів

• Виконати завдання самостійно;

• виконати завдання з допомогою вчителя.

Фізкультхвилинка

Наші ручки: раз, два, три!

Наші ніжки: раз, два, три!

На носок, на каблучок,

Руку вліво, руку вправо:

Ми танцюєм козачок.

Раз — присів, два — присів,

Гарний настрій — добре всім.

Покружляли, повертілись

Й тихо всі за парти сіли.

6) Виконання вправи 327.

Вправа «Броунівський рух»

На кольорових картках записані диференційовані завдання для самостійної роботи. Учні виконують їх, після чого об’єднуються за кольором і спільно перевіряють правильність виконання.

Картка червоного кольору

I варіант

Запишіть, які ці предмети за смаком.

Малина ..., щавель ..., яблуко ..., сіль ..., мед ..., гірчиця ...

Слова для довідок: гірка, солодкий, солона, солодка, кислий.

Картка жовтого кольору

II варіант

1. Запишіть, які ці предмети за смаком.

Малина ..., щавель ..., яблуко ..., сіль ..., мед ..., гірчиця ...

2. Продовжте речення.

Малина солодка, а щевель ...

Гірчиця ..., а яблуко ...

Картка зеленого кольору

III варіант

1. Запишіть, які ці предмети за смаком.

Малина ..., щавель ..., яблуко ..., сіль ..., мед ..., гірчиця ...

2. Складіть і запишіть речення за схемою.

4. Узагальнення й систематизація знань

1) Гра «Влучний стрілець».

— Доберіть до назв предметів назви ознак.

пташка

пекучий

гніздо

блакитна

небо

маленьке

мороз

перелітна

Виконання завдань на картках. Робота в групах.

1-ша група

Прочитайте вірш. Підкресліть слова — назви ознак хвилястою лінією.

Червоні снігурі

стрибають по дворі.

В задумі чорний крук

присів на білий сук.

2-га група

Підкресліть у тексті слова — ознаки предметів.

Блакитне небо закрили грозові хмари. Пішов сильний дощ. Він облив зелені листочки на деревах, напоїв прив’ялу травичку. Після рясного дощу все ожило навкруги.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

• Чого ви навчилися сьогодні на уроці?

• Чи справдилися ваші очікування?

• Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?

2. Пропедевтика

— Сьогодні ми вивчили ознаки предметів — прикметники. На наступному уроці ми будемо закріплювати ці знання.

3. Домашнє завдання

— Щоб бути успішними у вивченні української мови, виконайте завдання за вибором.

1) Виконання вправи 322 (с. 123).

2) Завдання на картках.

Картка 1

Прочитайте. Вставте у речення потрібні слова.

Дерево високе, а кущ ______.

Зима холодна, а літо ______.

Картка 2

Доберіть по кілька слів, що є ознаками предметів.

Дерево (яке?) ______, ______, ______.

Дівчинка (яка?) ______, ______, ______.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити