Розробки уроків - Українська мова 2 клас - II семестр За підручником М. С. Вашуленка - 2017 рік

МОВА І МОВЛЕННЯ

УРОК 119. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА СЕМЕСТР, РІК

Мета:

формування предметних компетентностей: узагальнити й систематизувати знання учнів з української мови; учити застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розвивати прийоми аналізу та синтезу, швидкість мислення, кмітливість, увагу; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес до рідної мови, почуття співпереживання та взаємодопомоги;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

загальнокультурної: учити дотримувати норм культурної поведінки.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання: на картках — написи слів лікар, футболіст, кавун, груша, стрибати, їхати, пахучий, сонний.

Хід уроку

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організація класу

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Мотивація навчальної діяльності

— Кожен учень виборюватиме найпочесніше звання «Розумник 2-го класу».

— Запам’ятайте! Ви радітимете перемагаючи. Не сумуйте, коли програватимете. Переживайте одне за одного. Будьте впевненими у своїх знаннях.

2. Узагальнення й систематизація набутих знань

Учні класу об’єднуються у дві команди.

Завдання командам: дібрати назву; обрати капітанів.

1) Розминка. Завдання «Які слова заховалися?».

— Запишіть якомога більше слів, складених із букв слова акваріум.

Слід виставити на стіл таблички кожної команди.

Перевірити слова, складені членами команд (1 слово — 1 бал).

2) Конкурс капітанів «Аукціон знань».

• Скільки букв в українському алфавіті? (33)

• До слова алфавіт дібрати слова, близькі за значенням. (Абетка, азбука)

• Яка буква позначає завжди м’який приголосний звук? (Буква Й)

• Яка буква позначає два приголосних різних звуків? (Буква Щ)

• Скільки звуків у слові бджола? (5 звуків)

• Скільки звуків у слові яхта? (5 букв)

За одну правильну відповідь — 2 бали.

3) Конкурс «Бліц-питання».

Відповідати можна хором, швидко не замислюючись. Якщо прозвучала навіть одна правильна відповідь поміж неправильних, її зараховують. Команда отримує по 1 балу за кожну правильну відповідь.

Запитання для 1-ї команди

1. Яка частина мови означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які?. (Прикметник)

2. Дайте кличку собачці. (Жучка, Амур, Реке, Багіра)

3. Назвіть протилежне слово до слова ніч. (День)

4. Скільки літер у слові кінь? (Чотири)

5. Чим закінчується літо і починається осінь? (Літерою О)

6. Скільки складів у слові Євгенко? (Три)

7. Який перший звук у слові яблунька? (Звук [й])

8. Речення, у якому про щось запитується, називається... (питальним).

9. Назвіть увічливі слова. (Доброго дня, дякую, вибачте)

10. Речення виражає закінчену... (думку).

11. Закінчіть речення.

З цукру виготовляють... (цукерки).

12. Назвіть одним словом.

Стіл, диван, шафа — це... (меблі).

13. Скільки звуків позначають буквосполучення дж, дз? (Один звук)

14. Поставте питання до слова м’яч. (Що?)

Запитання для 2-ї команди

1. Яка частина мови означає дію предмета і відповідає на питання що робити? що зробити?. (Дієслово)

2. Дайте кличку котикові. (Мурчик, Пушок, Рижик)

3. Назвіть протилежне слово до слова гіркий. (Солодкий)

4. Скільки звуків у слові Яна? (Чотири)

5. Про що мріє учень на останньому уроці? (Будь-яка відповідь вважається правильною.)

6. Скільки складів у слові пролісок? (Три склади)

7. Яка буква позначає два звуки у слові маяк? (Буква Я)

8. Речення, у якому про щось розповідається, називається... (розповідним)

9. Назвіть слова вітання. (Доброго ранку, привіт, здрастуйте, доброго вечора, доброго дня)

10. Слова в реченні пов’язані між... (собою).

11. Закінчіть речення.

Київ — головне місто... (України).

12. Назвіть одним словом.

Щука, карась, сом— це... (риби).

13. Скільки звуків позначає літера «ща»? (Два звуки [ніч])

14. Поставте питання до слова ведмідь. (Хто?)

Фізкультхвилинка

Крильця пташки розправляють,

(Розводять руки в сторони.)

їх до сонця підіймають.

(Руки вгору, потягнутись.)

Потім можна політати

І комашок поганяти.

(Крутять, виконуючи рухи руками вгору та вниз.)

На галявину злетілись,

Там зернят вони наїлись.

(Присідають.)

Потім знову полетіли,

(Рухи руками вгору та вниз.)

У гніздечку хутко сіли.

(Сідають на місця.)

4) Конкурс на кмітливість та ерудованість «Постав запитання товаришеві».

Команди ставлять по 2 запитання, які дібрали для цього заздалегідь. За кожну правильну відповідь — 1 бал.

5) Гра «Живі слова».

Учасник команди показує пантомімою своїй команді слова, написані на смужках. Вони лежать у кошику. Дитина читає і за допомогою міміки, жестів показує те, що означає це слово. Якщо члени команди відгадують, то на їхній рахунок — 1 бал.

Слова: лікар, футболіст, кавун, груша, стрибати, їхати, пахучий, сонний.

6) Конкурс «Поетичний».

— Придумайте віршовану кінцівку речення.

Бджілка лазить по віконцю...

По дорозі йде Анфіска...

Над усе гладенький моржик...

Плентається Вітя в школу...

Заслуховування складених віршів.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

• Чого ви навчилися сьогодні на уроці?

• Яке завдання вам принесло найбільшу радість на уроці?

2. Пропедевтика

— У народі існував звичай перевіряти золоті монети та інші вироби з благородних металів на зуб. Якщо на предметі залишалися сліди від зубів, то це означало, що він не справжній. Тепер вислів «знати на зубок» означає дуже добре знати, глибоко засвоїти, вивчити напам’ять. Ми тепер знаємо на зубок усе, що вивчили у 2-му класі.

Отже, нагороджуємо переможців дипломами, а переможених — листами- подяками за участь у конкурсі.

Вітаю переможців! Усім бажаю, щоб зірка вашої мрії вела вас дорогою життя. Весело провести вам літні канікули!

АЛЛО, МИ ПОЇХАЛИ В СЕЛО

Знову літечко прийшло,

Знову їдемо в село.

Гей, дідусю і бабусю,

Зустрічайте нас, алло!

Хай стрічають у селі

Ячмені і картоплі,

Гречка, соняхи, ожина,

І порічки, і малина,

Полуниця запашна,

Вишні, сливи й черешні,

Мак, цибуля і, нарешті,

Лопухи та бузина.

Хай стрічають у селі

Козенята і кролі,

Каченята і курчата,

Кошенята, цуценята,

Ластів’ята і джмелі.

Знову літечко прийшло,

Знову їдемо в село.

Гей, дідусю і бабусю,

Зустрічайте нас, алло!

Олекса Палійчук



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити