Розробки уроків - Українська мова 3 клас

Урок № 16. УРЗМ 2. Робота з деформованим текстом

Тема: УРЗМ 2. Робота з деформованим текстом

Мета: вдосконалювати  навички грамотного, логічного і послідовного формулювання думок та поєднувати їх у зв'язному викладі; розвивати вміння точно добирати слова і речення, активізувати і поповнювати словниковий запас, вчити аргументовано виправляти помилки у мовленні; виховувати відповідальність за власне здоров'я.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

 

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

 

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Щоб наш урок пройшов цікаво, починаємо плідно працювати.

— Згадайте, всі предмети, які нас оточують, ми називаємо чим? (Словами)

— З чого складаються слова? (З букв)

Колективне читання вірша

Буква до букви — слово вродилось,

Заусміхалось, заколосилось.

Сонце зраділо слову, як брату,

Слово — це щастя, слово — це свято.

— Слова пов’язуються в речення. А речення, пов’язані за змістом, утворюють текст. Сьогодні на уроці розвитку зв’язного мовлення ви спробуєте попрацювати редакторами і будете редагувати тексти, виправляти помилки у мовленні.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

— Сьогодні ми будемо створювати журнал, головною темою якого буде розказати про дотримання правил здорового способу життя. У журналі буде 4 рубрики. Рубрика — це розділ журналу певної тематики.

2. Ознайомлення з назвами рубрик

• Корисні поради від дідуся Панаса.

• Поштова скринька.

• Сторінка лікаря Пілюлькіна.

• Галерея здоров’я.

3. Робота в парах

— Попрацюємо над матеріалом до першої рубрики.

— Складіть речення зі слів — і дізнаєтеся корисні поради від дідуся Панаса.

руках здоров’я Твоє в твоїх,

щастя здоров’я Без немає,

за багатство Здоров’я дорожче,

за Здоров’я не купиш гроші

Перевірка виконаної роботи.

4. Вправа «Мікрофон»

— Закінчіть речення; «Щоб бути здоровим, я...».

5. Робота в групах

— Перейдемо до наступної рубрики «Поштова скринька».

— Відредагуйте листи, що надійшли до редакції. Знайдіть недоліки у текстах.

Завдання для 1 -ї групи

— Удоскональте текст, замінивши слова, що повторюються.

Перебування на свіжому повітрі має велике значення для мого здоров’я. Повітря сприяє зміцненню мого організму. Повітря підвищує опір інфекціям та застудам.

Завдання для 2-ї групи

— Відредагуйте речення і там, де потрібно, утворіть з двох речень одне.

Я люблю свій дім. Мені тут добре і затишно. Удома я почуваюся безпечно. Я пам’ятаю, що треба бути обережним з вогнем, гарячою водою та гострими предметами.

Завдання для 3-ї групи

— Уставте пропущені слова та утворіть зв’язну розповідь.

Я прокидаюся о .........ранку. І з ...........починаю свій день, як спортсмени. Фізична зарядка — заряд ... на весь день. А з щоденної бадьорості ... моє здоров’я.

6. Презентація робіт у групах (виступи учнів)

Словесне оцінювання.

7. Фізкультхвилинка

IV. САМОСТІЙНА РОБОТА

— Наступна рубрика — «Сторінка лікаря Пілюлькіна».

— Прочитайте тексти. Які недоліки ви помітили в тексті? (Порушена послідовність висловлювань. Абзаци не пов’язані між собою.)

— Чи можна це виправити? Яким чином?

— Чого ще не має замітка? (Заголовка)

— Удоскональте текст. Запишіть у зошити. Доберіть заголовок.

Ті, хто палять, завдають шкоди собі й оточуючим, які змушені дихати прокуреним повітрям.

У тютюновому димі є 30 отруйних речовин, найшкідливіша з яких — нікотин. Він вражає мозок, серце, легені, шлунок. Сприяє захворюванню людини на рак.

Шкодить здоров’ю тютюновий дим.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

— Які рубрики ми розглянули на уроці?

— У «Галереї здоров’я» ми розмістимо ваші малюнки і фотографії — факти вашого особистого життя, які свідчать про те, як ви дотримуєте здорового способу життя. Це буде вашим домашнім завданням.

Міркування

— Чи все ми виконали  для того, щоб оформити наш журнал? (Немає заголовка.)

— Оберіть заголовок серед запропонованих на дошці.

• «Нехворійко»

• «Рум’яні щічки»

• «Планета Здоров’я»

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Над чим ми працювали на уроці?

— Вам сподобалося працювати редакторами?

— На вашу думку, це легка чи складна праця?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.