Розробки уроків - Українська мова 3 клас

Урок № 32. УРЗМ 4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом

Тема: УРЗМ 4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом

Мета: вчити учнів складати художній текст за початком, серією сюжетних малюнків і планом; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до прекрасного.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 53, впр. 113)

— Прочитайте складену за малюнками розповідь.

2. Робота в парах

— Прочитайте слова. Виділіть в них закінчення й основу.

Весна, весняний, з весною, веснонька.

Стіна, настінний, під стіною, у стіні.

Книжка, книжковий, у книжці, книжкою.

Сестра, сестрі, сестрою, сестру.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо складати художній текст за початком, серією сюжетних малюнків і планом.

IV. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником (с. 54, впр. 114)

— Прочитайте початок розповіді.

Загублена рукавичка

        Пізньої осені третьокласники зі своєю вчителькою Наталею Іванівною ходили на екскурсію до парку. Діти збирали жовте листя, гралися у схованки, гойдалися на каруселях. Усім було добре і весело. Легко дихалося на свіжому осінньому повітрі. Навіть не хотілося повертатися додому.

З гарним настроєм і барвистим листячком діти йшли додому. Раптом Сашко почав плакати, він помітив, що загубив рукавичку. Однокласники довго шукала її, але так і не знайшли. А рукавичка лишилася самотньо лежати під кущиком.

— Коли і де відбувалася подія?

Робота в парах

— Розгляньте малюнки у підручнику (стор. 54, впр.114). Розкажіть, що було спочатку, що — потім, що — на останку.

— Складіть речення.

— Прочитайте план.

1.   Екскурсія до парку.

2.   Загублена рукавичка.

3.   Знайомство з польовою мишкою.

4.   Довгі зимові вечори.

5.   Весняне сонечко.

6.   Зернятко яблуньки проросло.

7.   Відкриття і радість хлопчика.                                                

— Складіть продовження розповіді.

— Доберіть до слів назви ознак.

Мишка (яка?)...

Хатка (яка?)...

Зернятко (яке?)...

Паросток (який?)...

Хлопчик (який?)...

Якось повз рукавичку бігла польова мишка. Рукавичка попросила її пожити у ній. Разом завжди краще і не так сумно взимку. Мишка погодилася і перенесла свої запаси у рукавичку.

Пухнастий сніг накрив нову хатку мишки товстим шаром, щоб їм було тепло і затишно довгими зимовими вечорами.

Пригріло весняне сонечко. Радісна мишка повернулася на поле. А в рукавичці із її запасів лишилося зернятко яблуньки.

Сніг розтанув, рукавичка намокла, а зернятко під теплим сонячним промінням пустило тоненький паросток. Поступово він зміцнів, і незабаром у парку з’явилася нова яблунька. 

Сашко пішов погуляти після уроків до парку. Раптом він помітив молоденьку яблуньку, яка росла із його рукавички. Хлопчик зрадів  і з легким серцем повернувся додому.   

2. Самостійна робота. Складання художнього тексту

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Перевірка виконаної роботи. Редагування.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.