Розробки уроків - Українська мова 3 клас

Урок № 50. Творення слів із найуживанішими префіксами

Тема: Творення слів із найуживанішими префіксами

Мета: вчити учнів утворювати нові слова за допомогою різних префіксів; розвивати мовлення; мислення; виховувати інтерес до слова.

Тип уроку: урок формування мовної компетенції.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 77, впр. 176)

— Прочитайте утворені за допомогою префіксів слова.

2. Робота над прикметами

— Спишіть народні прикмети. Підкресліть антоніми. Виділіть префікс у цих словах.

• Грак відлетів — чекай снігу.

• Жайворонок прилетів — надійде стійке тепло.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися утворювати нові слова за допомогою префіксів.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над уривком з казки (с. 77, впр. 177)

— Прочитайте текст. Визначте, з якої казки цей текст. Перекажіть його.

— Спишіть текст. Прочитайте підкреслені слова. Позначте в них префікси.

2. Фізкультхвилинка

3. Робота в групах (с. 77, впр. 178)

— Прочитайте фразеологізми, добираючи їх значення з довідки.

    Витрішки продавати — вештатися без діла; задерти носа — загордитися; зарубати на носі — запам’ятати; повісити носа — засмутитися; проїхати зайцем — безкоштовно; похилити голову — зажуритися.

— Спишіть за зразком. У підкреслених словах позначте префікс.

— Підкресліть слово, у якому 8 букв, 9 звуків.

— Складіть із фразеологізмами два речення (за вибором).

4. Гра «Додай префікс» (с. 78, впр. 179)

— Уставте в словосполученнях замість крапок потрібні префікси. Запишіть.

— Які префікси вам довелось використати? Позначте їх.

   Збирати гриби, розказати казку, прочитати в книжці, посадити яблуньку, полити квіти, написати лист, попросити вибачення.

5. Гра «Збери слово»

• Корінь -сел-, префікс за-, слово відповідає на питання що зробити? (Заселити)

• Корінь -сад-, префікс роз-, слово відповідає на питання що? (Розсада)

• Корінь -nuс-, префікс на-, слово відповідає на питання що зробити? (Написати)

6. Словниковий диктант

Дід, прадід, мудрий, премудрий, казав, переказав, бити, розбити.

— Виділіть префікси у словах. Поясніть, якого значення надають префікси поданим словам.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що вивчали на уроці?

— Що для вас було новим?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  С. 78, впр. 180. Прочитайте сполучення слів, уставляючи потрібні префікси.

Вийти з хати, сонце заходить, забрів у воду, приїхав до міста, вибігти з під’їзду, заскочити на хвилину.

• Спишіть сполучення слів. Уставте та позначте в них відповідні префікси. Доберіть антоніми до підкреслених слів. Підкресліть прийменники.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.