Розробки уроків - Українська мова 3 клас

Урок № 57. Перенос слів із префіксами. Перевірна робота. Диктант

Тема: Перенос слів із префіксами. Перевірна робота. Диктант

 Мета: вчити учнів дотримувати правил переносу слів із префіксами; перевірити вміння правильно писати речення під диктування; розвивати культуру писемного мовлення; виховувати охайність.

Тип уроку: урок формування мовної компетенції, перевірка умінь та навичок.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

II. ПЕРЕВІРНА РОБОТА. ДИКТАНТ

Орієнтовні тексти

ЗДОРОВІ ЗУБИ — ЗАПОРУКА ЗДОРОВ’Я

Роздивись свої зуби перед дзеркалом. Між ними є багато нерівностей. У них легко затримується їжа. Зуби необхідно чистити зубною щіткою з пастою чи порошком.

Стоматологи радять чистити зуби вранці і ввечері. Чистити потрібно повільно зверху вниз. Удень прополіскують рот водою.

Зубну щітку потрібно мити з милом після кожного чищення.

Хворі зуби треба лікувати. Здорові зуби — це здоров’я і краса! (59 слів)

УЗИМКУ

Повівав холодний вітерець. З краю неба насувались білі хмари. Дорога була

слизька. По обидва боки від дороги розстелилось поле, вкрите снігом. Твердий синявий сніг грав на сонці самоцвітами. Чорне вороння сідало громадами на сніг і знов здіймалося з місця. Вітер дужчав. Насунули снігові хмари і оповили небо. Сонце сховалось за хмари. Посипав сніжок. (54 слова)

За М. Коцюбинським

Примітка. Пояснити дітям правопис слова слизька.

ГОДІВНИЦЯ

Випав пухнастий сніг. Діти повісили на березі годівницю. Прилетіла до неї жвава синичка. Схопила у дзьоб соняшникове зернятко і почала його клювати. А тут і горобці з’явилися у годівничці. Побачила їх синичка. Заметушилась, пір’я настовбурчила. Присіла біля насіння, сердито зацвірінькала. Поїли горобці крихти на землі та й полетіли далі. (57 слів)

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 84, впр. 200)

— Прочитайте п’ять слів з апострофом, який пишуть у словах після префіксів, із словника.

2. Каліграфічна хвилинка

ЦцЦцЦе о ц и ц ц і

цукерка цукор криниця

Кінець діло хвалить.

3. Словникова робота

Гра «Склади слова — назви днів тижня»

одеопнілк иптняяц роіввток

(Понеділок, п’ятниця, вівторок)

4. Словниковий диктант

Розмова, безпека, розгадка, розкопка, безвусий, беззубий, розсада, безсильний, роз’їзд, розсмішити.

— Позначте префікси у словах. Яке слово «зайве»? Поясніть чому?

— Пригадайте правило вживання апострофа. Наведіть приклади.

— Скільки звуків позначають букви я, ю, є, ї, що стоять перед апострофом?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно переносити слова з апострофом, який стоїть у слові після префікса.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (ст. 85, впр. 202)

— Прочитайте слова, уставляючи, де треба, апостроф.

— Спишіть слова. Поділіть їх для переносу.

Запам’ятайте! Слова з апострофом після префікса переносяться, як і інші слова, по складах. Апостроф залишається з попереднім складом: під’-їхав, без’- язи-кий, об’-єм-ний.

2. Фізкультхвилинка

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над текстом (с. 86, впр. 203)

— Прочитайте текст. Розгляньте малюнок. Про кого розповідається у тексті? Перекажіть його.

— Спишіть текст. Прочитайте слова з апострофом. Поділіть їх на склади для переносу.

— Поясніть написання префіксів у підкреслених словах.

2. Вибіркове списування (с. 86, впр. 204)

— Прочитайте текст.

— До якого виду мовлення він належить?

— Спишіть слова з апострофом після префікса, поділіть їх на склади для переносу.

— Зробіть звуко-буквений аналіз підкресленого слова.

3. Гра «Протилежності»

— Доберіть слова з протилежним значенням за допомогою префіксів. Позначте префікси.

Від’їжджати — ...

з’їхатися — ...

з’єднати — ...

приїхати — ...

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що вивчали на уроці?

— Що для вас було новим?

— Як переносяться слова з апострофом після префіксів? Наведіть приклади.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 85, впр. 202. Прочитайте слова, уставляючи, де треба, апостроф.

3’єд-на-ли-ся, п’ят-над-цять, від’-їзд, при-їзд, під’-їхав, з’їзд, об’-єд-на-ти, роз’-єд-на-ти, по-дві-р’я, по-їха-ти, бу-ряк, зяб-лик, пам’-ять.

• Спишіть слова. Поділіть їх для переносу.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.