Розробки уроків - Українська мова 3 клас

Урок № 9. Ознаки ділового тексту

Тема: Ознаки ділового тексту

Мета: ознайомити учнів в ознаками ділового тексту, з алгоритмом написання оголошення; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Діти розповідають правила поведінки в осінньому лісі.

2. Вибіркове списування

— Прочитайте текст.

— Визначте, який це текст — художній чи науковий.

— Запишіть опис зовнішнього вигляду глухаря.

Тихо навкруги. Наче завмерло все. Аж ось цокнуло щось. Немов гілка тріснула. Ні, то бородатий, червонобровий глухар.

Ось він. Хвіст віялом, крила підняті, шия витягнута. Ходить по товстій гілці, пишається. Туркоче, глухарок на галявину скликає. Він чутливий, сторожкий. Найменший шурхіт чує.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з ознаками ділового тексту та навчимося складати оголошення.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за вправою 29 (с. 17-18)

— Прочитайте текст.

— Куди прийшли Сергійко з Мариною?

«До твого словничка»

— Поясніть, як ви розумієте значення слова планетарій.

— Що побачили діти перед входом до планетарію?

— Що це був за аркуш?

— Що таке оголошення?

— Про що повідомлялося в оголошенні?

— Чому в цьому тексті так мало написано?

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 18)

— Яким повинен бути діловий текст?

— Коли використовують ділові тексти?

3. Робота за таблицею

Оголошення — ► дата — ► місце — ► зміст події — ► підпис

— Пригадаємо, з яких частин може складатися оголошення.

— Спишіть текст оголошення з вправи 29.

— Розкажіть, як ви зрозуміли підкреслене словосполучення. (Діловий текст — це текст документів.)

4. Фізкультхвилинка

Зупинить навчання час,

Фізкультпауза у нас.

Руки, наче крила в птаха,

Що летить, не знає страху.

Вгору-вниз їх підіймаю

І доверху підлітаю.

А тепер — метелик я,

Рух дає мені життя.

До плечей згорну я руки,

Колові зроблю я рухи.

А голівкою покрутим —

Небезпек не має бути.

Якщо поруч небезпека,—

Геть втікаємо далеко.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за вправою 30 (с. 18)

— Прочитайте текст.

— Доберіть до нього заголовок.

— Який це текст? Чому?

— Спишіть, підкресліть слова, якими описують сонечко.

— З чим автор порівнює світлячка? (З голубим ліхтариком.)

— Підкресліть ці слова у тексті.

2. Добирання заголовків (с. 19, впр.31)

— Прочитайте речення.

— Які з цих заголовків можуть бути заголовком до всього тексту?

— Які з цих заголовків можуть бути заголовком до окремих частин тексту?

3. Творча робота. Робота з дидактичним матеріалом

— Складіть інструкцію до виготовлення аплікації метелика з листя. Для цього в дужках позначте послідовність виконання дій.

• Познач олівцем розташування листочків на папері. (3)

• Накрий готову аплікацію аркушем білого паперу і пригладь її. (5)

• Підготуй листочки за формою і розміром. (1)

• Обережно зніми серветкою клей, який виступає з-під листочків. (б)

• Розклади їх на папері так, щоб вийшов метелик. (2)

• Поступово знімай кожний листочок, намазуй клеєм і наклеюй на (4) своє місце.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчилися на уроці?

— Які ознаки ділового тексту запам’ятали?

— Чому потрібно вміти писати оголошення?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 19, впр. 32. Складіть власне оголошення, у якому повідомте, що у вашому класі відбудуться батьківські збори.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити