Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Уроки розвитку мовлення 3 клас - 2016

УРОК 12. ПИСЬМОВЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ ПРО СИТУАЦІЇ З ЖИТТЯ КЛАСУ

Мета: закріпити знання учнів про текст; навчати складати зв'язне висловлювання на задану тему; розвивати мовлення, мислення, пам'ять, уміння висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати інтерес до навчання, бажання товаришувати, доброзичливо ставитися до своїх друзів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

День новий почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож вже час нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мовленнєва розминка

— Прочитайте швидко, без помилок, спробуйте все зрозуміти.

(Маша їла сміючись гречаную кашу.

Відмивали, відмивали гречаную Машу.)

— Продовжте ланцюжок слів.

Майка — лайка — ... (байка, гайка, чайка, сайка).

Коза — лоза — ... (доза, поза).

Рік — сік — ... (вік, тік, лік, бік, пік).

Рак — лак — ... (бак, мак, пак, гак).

2. Закріплення знань про прикметники

— Що таке прикметник?

— На які питання відповідають прикметники?

— З якою частиною мови зв’язані прикметники?

— Наведіть приклади словосполучень «прикметник + іменник».

— Доберіть до іменників відповідні за змістом прикметники.

ІІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення мети та завдань уроку

— Відгадайте загадку.

• Великий будинок у місті стоїть,

Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.

Як чаша, він повний знаннями,

Ласкавий будинок цей з нами. (Школа)

— Сьогодні на уроці говоритимемо про школу. Ми складатимемо і записуватимемо висловлювання про ситуації, що трапляються у нас у класі.

Школа відкрила нам двері свої,

Кличе учитися всіх.

В школі навчаються друзі мої,

Пісня лунає і сміх.

Радість і мудрість у школі живе,

Школа — це рідний наш дім.

Мрія усіх у політ нас зове,

Діти щасливі у нім.

Н. Красоткіна

— Хто ж буде головним у наших висловлюваннях? Здогадайтеся! Викресліть усі літери, що повторюються. Прочитайте ключове слово.

(Школярі)

2. Складання «асоціативного куща» за темою «Школа»

— Чим для вас є школа? (Відповіді дітей.)

3. Вправа «Мозковий штурм»

• Яким має бути ваше робоче місце?

• Як учням слід поводитися на перервах?

• Навіщо потрібно дотримувати чистоти? Доведіть, що чистота — запорука здоров’я.

• Чи необхідні у школі живі квіти і навіщо? А живий куточок?

• Чому слід провітрювати класну кімнату і навіщо дітям необхідно виходити на перерві з класу?

• Чи потрібні у класі чергові учні?

• Як ви гадаєте, школа — це ваш другий дім, чи це просто так кажуть? Доведіть свою думку.

• Чи потрібно дітям стежити за порядком і чистотою у школі, на подвір’ї, чи нехай цим займаються дорослі люди? Як ви вважаєте?

• Діти, дорога вам ваша школа чи ні? Чому ви її любите?

• Що б ви хотіли змінити у школі? Які нові традиції ви бажаєте впровадити у нашій школі?

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

На подвір’ї біля школи

Петрик м’ячик кинув Олі.

Одне одному кидали,

Діти грались і співали.

Раптом м’ячик швидко зник,

I ніхто знайти не зміг.

V. СКЛАДАННЯ ВИСЛОВЛЮВАНЬ ПРО СИТУАЦІЇ З ЖИТТЯ КЛАСУ

1. Бесіда

— Ви будете працювати в групах. Оберіть собі тему.

— Про що можна розповісти з життя нашого класу? (Відповіді дітей.)

• Підготовка до свята.

• Прибирання класної кімнати.

• Захворів товариш.

• Чергові запізнилися.

• Допомога дитячому будинку.

— Чому саме такі теми обрали?

Діти (по черзі):

— Ми любимо брати участь у різних святах. Хочемо розповісти про підготовку до Нового року.

— Школа — наш дім. Будемо раді, якщо він завжди буде чистим, світлим, затишним.

— Василь — наш товариш. Він захворів і багато уроків пропустив. Допоможемо йому наздогнати клас.

— Ми — дружний клас. Усі допомагаємо одне одному. І тому, коли Оленка та Марійка, чергові, запізнилися через непогоду, весь клас був черговим!

— Ми взяли участь в акції «Допоможи ближньому». Принесли для діток іграшки, одяг, книжки та канцелярське приладдя.

2. Складання висловлювання

— Працюйте разом! Обговоріть основні частини розповіді: зачин, основну частину, кінцівку. Користуйтеся опорними словами з карток.

(Діти складають висловлювання, розповідають.)

3. Записування висловлювання

Підготовка до свята

Виготовляли, майстрували, клеїли, прикрашали, новорічна ялинка, концертні номери, запросили батьків

Прибирання класної кімнати

Вирішили прибрати, ретельна підготовка, ганчірки, мийні засоби, серветки, закипіла робота, вікна, витирали меблі, підвіконня, розставили, працювали на совість

Захворів товариш

Принесли, подякував, захворів, весь час лежав, розв’язували задачі, писали диктанти, читали книжки

Чергові запізнилися

Завірюха, намело кучугури, запізнилися, занепокоїлися, допомогли, чергували, прибирали, встигли

Допомога дитячому будинку

Акція, принесли, іграшки, книжки для малят, альбоми та фарби, немає батьків, зовсім одні, запросити на гостину

4. Перевірка написаного. Виправлення помилок

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчалися на уроці?

— Чи подобаються вам традиції нашої школи?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти оповідання «На спортивному майданчику».









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.