Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Уроки розвитку мовлення 3 клас - 2016

УРОК 17. РЕДАГУВАННЯ ТЕКСТІВ

Мета: закріплювати знання учнів про текст, його частини та типи; перевірити вміння визначати тему тексту та головну думку; удосконалювати вміння редагувати різні типи текстів; розвивати мовлення, мислення, творчу уяву, пам'ять; виховувати любов до рідної мови, інтерес до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

Закотили рукава,

До роботи нам пора.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Мовленнєва розминка

— Додайте склад та утворіть нові слова.

Мі — ... (-сяць, -сто, -нус, -раж, -кроб, -шок)

Го — ... (-род, -лос, -ра, -нчар, -пак, -луб)

Ка — ... (-ртина, -біна, -ша, -зка, -ртуз)

— Прочитайте прислів’я, поясніть їх значення.

(Я йому — про діло, (Хочеш бути щасливим,

а він мені — про козу білу.) не будь лінивим.)

ІІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення мети та завдань уроку

— Сьогодні у нас останній урок розвитку мовлення цьогоріч. Ви багато чого навчилися, багато чого вмієте. Мета нашого уроку сьогодні: закріпити знання про текст; удосконалювати навички редагування текстів різних типів.

2. Робота з деформованим текстом

— Прочитайте речення.

— Що це текст?

— Що потрібно зробити, щоб речення були пов’язані за змістом?

— Складіть текст.

Який він ошатний!

Ну і красень!

На потилиці яскраво-червоні плями.

Ось тому його строкатим дятлом і прозвали.

На одному з дерев прилаштувався дятел.

Головка і спинка чорні.

На чорних крильцях — білі цятки і смужки.

— До якого типу мовлення належить цей текст? Хто є об’єктом опису? (Це текст-опис, а об’єкт опису — дятел.)

— Доведіть, що це текст-опис. (У цьому тексті йдеться про ознаки дятла, що можна побачити одночасно.)

— Яке запитання можна поставити до цього тексту? (До такого тексту можна поставити питання: який дятел?)

Учитель прикріплює на дошці ілюстрацію із зображенням дятла.

— Діти, зверніть увагу, як красиво описаний у тексті дятел.

— Що робить цей текст більш красивим і виразним?

— Який заголовок можна придумати, щоб виразити тему тексту?

— Що головне хотів сказати нам автор?

— Запишіть текст.

ДЯТЕЛ

На одному з дерев прилаштувався дятел.

Який він ошатний!

Головка і спинка чорні.

На потилиці яскраво-червоні плями.

На чорних крильцях білі цятки і смужки.

Ось тому його строкатим дятлом і прозвали.

Ну і красень!

3. Добирання до тексту слів, що бракує

— Прочитайте текст.

БОЯГУЗЛИВЕ ЗАЙЧЕНЯ

Цей ... звірок живе в лісі. У нього ... вуха, ... хвіст. Передні лапи ..., а задні — ... . Шубка у звірка влітку ..., а взимку — ... . Морква і капуста — улюблені ласощі тварини. А взимку і ... кора хороша. ... всього боїться!

— Спишіть текст. Вставте замість пропусків слова за змістом таким чином, щоб утворився зв’язний текст про зайчика.

— Слова повинні відповідати на питання який? яка? які?. Якого типу текст утворився?

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. ТВОРЧА РОБОТА

1. Складання вірша. Робота у групах

— А зараз ми спробуємо стати поетами.

— Що необхідно знати, щоб написати вірш?

— Спробуйте переставити рядки, щоб утворився віршик.

У кожної групи — свій вірш. Спочатку візьміть картки. Розріжте їх на речення. Викладіть так, щоб утворився вірш, а потім приклейте його на аркуш паперу. На ваших аркушах уже є малюнок. Оберіть фон за власним бажанням. (На аркушах — зображення картин весни.)

1-ша група

2

Лине ластівка додому.

4

Абрикос цвіте в долині.

1

Чути перший гуркіт грому,

3

Ручаї туркочуть сині,

6

Красне сонце прославляє.

8

У пташиному гніздечку.

7

Сонце тепле, як яєчко

5

Перша бджілка вилітає,

ВЕСНА

Чути перший гуркіт грому,

Лине ластівка додому.

Ручаї туркочуть сині,

Абрикос цвіте в долині.

Перша бджілка вилітає,

Красне сонце прославляє

Сонце тепле, як яєчко,

У пташиному гніздечку.

Г. Вієру

2-га група

3

І, співаючи, струмки

1

Грає сонце промінцями,

4

Шлях знаходять до ріки.

2

Білий сніг стає струмками,

5

Річка ширшою стає,

8

Тягне срібний свій улов.

6

В річці сонце устає,

7

Біля сонця риболов

ВЕСНА

Грає сонце промінцями,

Білий сніг стає струмками,

І, співаючи, струмки

Шлях знаходять до ріки.

Річка ширшою стає,

В річці сонце устає,

Біля сонця риболов

Тягне срібний свій улов.

М. Стельмах

3-тя група

4

Зиму проганяє.

3

Теплою рукою

2

Цілий день гуляє,

1

Сонечко по небу

8

Весну зустрічають!

7

В кожушках сріблястих

6

Вічка розтуляють,

5

Котики вербові

КОТИКИ ВЕРБОВІ

Сонечко по небу

Цілий день гуляє,

Теплою рукою

Зиму проганяє.

Котики вербові

Вічка розтуляють,

В кожушках сріблястих

Весну зустрічають!

Н. Бугай

2. Перевірка творчої роботи

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

— Чи сподобався вам урок?

— Що ми повторювали?

— Чого ви навчалися?









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.