Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Уроки розвитку мовлення 3 клас - 2016

УРОК 2. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ ЗА ПЛАНОМ І ОПОРНИМИ СЛОВАМИ

Мета: закріпити знання учнів про текст; навчати складати текст за планом і опорними словами; розвивати зв'язне мовлення, мислення; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати спостережливість та увагу; виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мовленнєва розминка

Гра «Складовий аукціон»

— Складіть слова за першим складом.

Во — (-рона, -рота, -лошка, -вна).

Ві — (-ник, -нок, -яло, -трила).

Ва — (-лера, -гон, -за, -флі).

Ву — (-лик, -хо, -дка, -лиця).

2. Закріплення знань про текст

— Закінчіть речення.

• Текст — це...

• Текст поділяється на такі частини...

• Кожна частина записується...

• До кожного тексту можна дібрати...

• У тексті є... та головна...

• Речення у тексті пов’язані...

III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення мети та завдань уроку

— Сьогодні на уроці у вас буде незвичайна робота: на деякий час ви перетворитеся на письменників, щоб розповісти про один день із життя найголовнішої у лісі людини. Хто ця людина?

• Хто в ліс приходить рано,

Кожне дерево огляне,

Ліс, звірят охороняє,

Пташеняток захищає,

Береже гриби, травичку,

Ще й малину та сунички?

Хто цей добрий чоловік?

Відгадали? Це... (лісник).

2. Розповідь учителя з елементами бесіди

— Як ще називають лісника?

— Чим займається ця людина?

— Що ви знаєте про життя господаря лісу?

— Як ви вважаєте, чи може він не ходити на роботу?

— А як часто буває ця людина в лісі?

— Навіщо це потрібно?

— Лісник охороняє ліс, захищає його від хвороб та шкідників. Також його роботою є: висаджування лісу, доглядання за ним, прокладання лісових доріг, заготівля лісової продукції, корму для тварин. Усе, що дає ліс,— деревина, ягоди і плоди, горіхи, гриби, дичина, мед, хутро, лікарська сировина, — має бути збережено і використано на користь людям. У цьому й полягає основне завдання лісника.

Йому болить кожне зрубане деревце, кожна зламана гілка. Щоб дати лад своєму царству, лісник щодня долає багато кілометрів... Він також спостерігає за птахами, звірами, комахами.

3. Складання опорних слів до розповіді

— Який час року ви описуватимете в своїй роботі?

— Як почуваються лісові жителі в цей час?

— Хто приходить їм на допомогу?

— Чим він може допомогти мешканцям лісу?

— Де живе лісник? Як називається його будинок?

Після обговорення на дошці з’являються опорні слова.

Рано настає вечір, холодний вітер, запорошило все навколо, у своїй сторожці, на деревах не залишилося жодного листочка, вони мерзнуть від холоду, допомогти звіряткам, веде стежка, мешканці лісу поховалися в нори і щілини, повернеться в теплий, затишний будинок.

— Доповніть подані словосполучення словами таким чином, щоб утворилося речення.

4. Заслуховування розповідей, складених за опорними словами

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ ЗА ПЛАНОМ ТА ОПОРНИМИ СЛОВАМИ

1. Складання плану

— Щоб вам було легше записати текст, складімо план розповіді. (Заслуховують відповіді дітей за планом.)

План

1. Холодна осінь.

2. Охоронець лісу.

3. Підготовка до зими.

4. Відпочинок.

2. Записування тексту

Учням, які вагаються у складанні тексту, пропонують картки-«помічниці», у яких записано опорні слова.

Орієнтовний текст

Настала пізня осінь. Рано настає вечір. Часто дощить. Дує холодний різкий вітер. Зривається сніжок. Усе запорошило навкруги.

Лісові мешканці поховалися в нори та щілини. На деревах не залишилося жодного листочка. Голодно. Звірі мерзнуть від холоду.

Тільки лісник не спить у своїй сторожці. Він обходить ліс. Потрібно допомогти звіряткам. А потім повернутися до теплого, затишного будиночка.

3. Перевірка написаного. Виправлення помилок

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Над чим ми працювали на уроці?

— Про що складали текст?

— На що ми зважали під час складання розповіді?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти декілька речень про те, як учні можуть допомогти звірям узимку.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.