Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Уроки розвитку мовлення 3 клас - 2016

УРОК 3. СКЛАДАННЯ ЗВ'ЯЗНИХ РЕЧЕНЬ ЗА МАЛЮНКОМ І ПЛАНОМ

Мета: формувати в учнів уміння складати текст за малюнком і планом, добирати заголовок до тексту; розвивати усне мовлення, увагу, пам'ять; учити учнів проявляти доброту, співчуття, турботу про інших; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки, викликати бажання робити добро людям; виховувати повагу до старших.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мовленнєва розминка

Вірш-завдання

Я зібрав жуків чимало,

Та вони всі повтікали.

Я за ними. Ну й дива!

Заповзли вони в слова:

«Жар, кажан, пожежа,

Жито, жаба, вежа,

Баклажан, пружина,

Жало, вуж, крижина...»

Де жуки ці? Покажіть.

Позбирати поможіть!

Гра «Доповни слово»

Жа — (-ба, -ра, -тка).

Жо — (-лудь, -втий).

Жу — (-ки, -равель, -рнал).

Жи — (-то, -ти, -ття, -раф).

2. Закріплення знань про речення, текст

— Що таке речення? Оберіть правильну відповідь.

• Це кілька слів.

• Це слово або кілька слів, пов’язаних спільною темою, що висловлюють закінчену думку.

• Це слова на одну тему.

— Що таке текст? Оберіть правильну відповідь.

• Це кілька речень.

• Це кілька речень, об’єднаних однією темою.

• Кілька речень, пов’язаних за темою і спільним змістом.

ІІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення мети та завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо складати речення за малюнком і планом.

— Відгадайте слово, що буде ключовим на сьогоднішньому уроці.

2. Розповідь учителя з елементами бесіди

Складання «асоціативного куща»

— Як ви розумієте слово «добро»? (Відповіді дітей.)

— Доброта — найбільша цінність нашого життя. Її не можна купити за жодні гроші, вона по краплиночці виховується змалечку. На що схожа доброта?

З давніх-давен уважали за норму допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок безхатьку, захистити старість і немічність, порятувавши хворого чи каліку, заступитися за беззахисного і скривдженого, розрадити самотніх. Хотілося б, щоб ви збагатили свої серця любов’ю до людей, своїх рідних, природи, щоб назавжди викоренили зі своїх душ зло, жорстокість, ненависть, адже тільки у світі добра панують любов і повага, мир та спокій.

— Отже, сьогодні ми поговоримо про добро. Погляньте на дошку. (На дошці намальоване дерево.)

— Це не просте дерево. Це «Дерево доброти». На кожній гілочці має розташовуватися назва доброго вчинку. Наприкінці уроку ми прикрасимо наше дерево добрими вчинками.

Згадаймо гарні, добрі слова на літеру Д.

Добрий, дорогий, добродушний, дужий, дружній, доброзичливий, добропорядний, добросовісний...

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плигніть, діти, кілька раз

За роботу, все гаразд.

V. СКЛАДАННЯ ЗВ'ЯЗНИХ РЕЧЕНЬ ЗА МАЛЮНКОМ І ПЛАНОМ

1. Розглядання малюнків (ілюстрації — на дошці)

— Хто зображений на малюнку?

— Чим вони зайняті?

— Куди прямували хлопчики?

— Як ви це зрозуміли?

— Що можна сказати про вчинок хлопчиків?

2. Складання розповіді

— Складіть розповідь, використовуючи слова: Дмитрик, Миколка, портфель, школа, старенька, сумка (запис на дошці).

Заслуховування розповідей дітей.

— А ви потрапляли в таку ситуацію, коли допомагали комусь чи вам допомагали?

— Розкажіть про ці випадки. (Відповіді дітей.)

— Якщо вам потрібна допомога, як ви вчините?

— До кого ви звернетеся за допомогою у школі? (До вчителя, однокласників)

— А вдома? (До батьків, братів, сестер)

— А на вулиці? (До перехожих)

— Який висновок ви для себе зробили? (Потрібно допомагати всім і вміти просити по допомогу.)

— У дерева повинен бути міцний корінь, а у людини — добре серце.

— А зараз прочитайте речення, розташовані під малюнками.

Дмитрик допоміг їй встати.

Попереду них ішла старенька бабуся.

Раптом бабуся посковзнулася і впала.

У руках вона тримала важку сумку.

Хлопчики поспішали до школи.

Миколка підняв сумку.

— Чи можна ці речення назвати текстом? Чому?

— Розташуйте речення у правильному порядку.

Хлопчики поспішали до школи.

Попереду них ішла старенька бабуся.

У руках вона тримала важку сумку.

Раптом бабуся посковзнулася і впала.

Дмитрик допоміг їй підвестися.

Миколка підняв сумку.

— Чого бракує в розповіді?

— Придумайте продовження розповіді.

— А як можна назвати нашу розповідь? (Добрий учинок. Допомога бабусі. Справжні чоловіки.)

3. Самостійна робота

— Запишіть розповідь у зошити, користуючись планом.

План

1. Хлопчики ідуть до школи.

2. Бабуся впала.

3. Допомога старенькій.

4. Добрий учинок.

4. Перевірка написаного. Виправлення помилок

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Якою була тема нашого уроку?

— Що було цікавого на уроці?

— Які правила ми повторили на уроці?

— Не кожен здатний на добрий учинок. Що б ви могли зробити для родини, товаришів, тварин?

— Я пропоную кожному взяти один листочок і назвати вашу добру справу. Повісьте цей листочок на наше «Дерево доброти».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Записати 3 прислів’я про доброту.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.