Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Уроки розвитку мовлення 3 клас - 2016

УРОК 9. ЯК ПИСАТИ ЛИСТИ

Мета: ознайомити учнів зі структурними компонентами листа, з поняттям «звернення» та способом його оформлення у листі; узагальнити знання про виникнення письма; уточнити уявлення про значення листів для людини у спілкуванні; розвивати мовлення; сприяти розвитку творчої уяви, мислення; виховувати культуру спілкування.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас всіх на урок,

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми помандруємо в світ чудовий,

Що гордо мовою зовуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Мовленнєва розминка

Гра «Слово заховалось»

— Доберіть слова за складами.

Ма — (-шина, -лина, -льва, -китра)

Ва — ( -зочка, -рив, -флі, -реники)

Ве — (-лосипед, -ретино, -рба, -сна)

Ла — (-мати, -пті, -таття, -ска)

Гра «Впізнай слово»

• На Далекому я Сході —

І завжди в морській воді;

Коли К на Г змінити,

Стану деревом тоді.

(Краб — граб)

• Люблять нас усі збирати

Після дощику в ліску,

А як букву Г відняти,

Будем плавати в ставку.

(Гриби — риби)

ІІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення мети та завдань уроку

— Відгадайте загадку.

• Хто розносить нам листи,

Телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша!

Діти, хто він?.. (Листоноша).

— Так, листоноша заходить до кожної оселі та приносить листи, вітальні листівки, газети та журнали.

— Розгадайте кросворд та прочитайте ключове слово. Визначте, до якого виду належать ці тексти.

1. Коротке повідомлення, що відправляють телеграфом:

Виїжджаю 5 травня. Зустрічайте! (Телеграма)

2. Повідомлення у вигляді маленького листа.

Я пішла на роботу, буду пізно. Вечеря на плиті. Мама. (Записка)

3. Текст-порада із зазначенням дій та порядку їх виконання.

Перед тим як користуватися новим посудом, його необхідно добре промити. У нові каструлі та сковорідки обов’язково налити води і прокип’ятити кілька разів. (Інструкція)

4. Вітання, написане з нагоди приємної, радісної події.

З Днем народження! Бажаю здоров’я, успіхів, удачі. (Привітання)

— Як ви вважаєте, навіщо люди пишуть листи, якщо є телефон, телеграф, Інтернет?

— За допомогою листів люди спілкуються на відстані, повідомляють одне одному новини, розповідають про своє життя, підтримують у важкі хвилини і розділяють радість, вітають зі святами.

— Як ви гадаєте, чи писали люди листи до виникнення азбуки? (Міркування дітей.)

— Так, вони малювали на скелях малюнки, і різні знаки. Ще в давнину, у кам’яному столітті, люди не знали букв, не знали, що слова можна записувати. Для передавання інформації вони придумали робити невеликі малюнки на камені, а якщо потрібно було передати повідомлення,— то на дощечці. Ще в давні часи люди користувалися дивовижною здатністю голубів повертатися здалеку додому, до рідного гнізда.

— Хто здогадався, чим ми будемо займатися сьогодні на уроці?

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з правилами написання листів, з їх видами, а також навчимося правильно оформляти конверт. Тема нашого уроку: «Як писати листи».

2. Розповідь учителя

— Що таке лист? (Папір з написаним на ньому текстом, що надсилають кому-небудь, для повідомлення чого-небудь, для спілкування на відстані.)

— Будь-який аркуш з повідомленням можна вважати листом? (Відповіді учнів.)

— Що потрібно для того, щоб цей аркуш паперу з повідомленням перетворився на справжній лист? (Надіслати цей аркуш кому-небудь; потрібен конверт.)

— Як ви гадаєте, якими бувають листи?

— Листи бувають різними: діловими, вітальними, вдячними, особистими тощо.

3. Етикет написання листа

• Це — почерк, він повинен бути чітким, щоб адресат зміг прочитати, що написано. Адресат — той, кому ми пишемо лист. Рядки — повинні бути рівними, а аркуш паперу — акуратним.

• Лист починається зі звернення: «Здрастуйте!», «Доброго дня!», «Вітання!». Якщо ви відповідаєте на лист, не затримуйтеся з відповіддю. Його потрібно надіслати не пізніше ніж через 5-7 днів після того, як отримаєш лист. Завершують листи побажаннями здоров’я й удачі: «Всього найкращого!», «Щасливо!», «До побачення!».

• У разі нестачі часу слід надіслати коротке повідомлення на листівці. Не слід також писати листа поспіхом, щоб не припуститися помилок і неточностей. Лист, якщо його написано з певною метою (запрошення, вітання), обов’язково відбиває характер і настрій того, хто пише. Саме тому не слід писати листа, перебуваючи в поганому настрої.

• Відправляти лист, сповнений обурення, досади на когось, у жодному разі не можна. Такий лист краще розірвати і написати інший, але краще вже наступного дня.

• На якому папері пишуть листи? На перший погляд, це дрібниця, на яку не варто звертати уваги, однак ця дрібниця свідчить і про вихованість того, хто пише, і про його ставлення до адресата. Згідно із правилами етикету, лист пишуть на чистому, акуратно обрізаному папері. Не слід використовувати для письма аркуші, вирвані із зошита. Якщо лист займає кілька окремих аркушів, їх слід пронумерувати. З лівого краю паперу донизу залишають вільне поле однакової ширини. Лист прийнято писати від руки. Але можливий і друкований варіант.

• Загальне правило для будь-якої кореспонденції — лист повинен вільно поміщатися в конверті.

4. Правила оформлення конверта — написання адреси

• Писати розбірливо, грамотно, акуратно.

• Назви країн, міст, селищ, сіл та інших населених пунктів пишуть з великої букви.

• Унизу, в правій частині конверта, пишуть цифровий індекс зв’язку місця призначення, що складається з 5 цифр.

• Частини адреси розташовують у строго встановленій послідовності.

Від кого: учні 3-В класу

Звідки: вул. Весняна, буд. 17, м. Ізюм Харківської обл.

Індекс: 61037

Кому: Іваненко Тетяні Сергіївні.

Куди: вул. Шевченка, буд. 17, кв. 100, м. Харків — 61050 Україна

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Якщо сядемо красиво,

То напишемо на диво

Чисто, рівно і красиво.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Починаємо писать.

Ручку вправо поверніть,

Зошит гарно покладіть

І рівненько напишіть.

V. НАПИСАННЯ ЛИСТА

1. Самостійна робота

— Напишіть листа другові про справи в класі. Користуйтеся опорними словами.

Дорогий друже (ім’я)...

Хочу розповісти тобі про...

Ми дуже сумуємо без тебе...

Напиши нам про...

З нетерпінням чекаємо відповіді...

2. Перевірка написаного. Виправлення помилок

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Ось добіг кінця наш урок.

— Що незвичайного було на уроці?

— Про що нове ви дізналися?

— Що сподобалося?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати листа другові в інше місто та запросити його на свято.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.