Розробки уроків - Українська мова З клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЧАСТИНИ МОВИ (загальне поняття)

Урок 88. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ СКЛАДАННЯ ТЕКСТУ-ОПИСУ «СОНЯШНИК»

Мета: удосконалювати вміння учнів складати текст-опис, стисло і послідовно висловлювати думку; розвивати зв'язне мовлення школярів, спостережливість; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Подивилися на мене.

Усміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

Молодці!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Каліграфічна хвилинка

Сн нц яш он

Соняшник сонячний

Під вікнами соняшник квітнув,

Осяяний сонцем ясним.

— Доберіть прикметники до іменника соняшник.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

Робота над загадкою (вправа 308, с. 128)

• Серед поля стоїть хлопчик

По коліна у траві,

Позолочений віночок

Має він на голові.

І до вечора за сонцем

Обертається навкруг...

Здогадалися ви, хто це

І як зветься сонця круг?

І. Січовик

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Цікаво знати!

Соняшник — мексиканська «квітка сонця». З Північної Америки (де соняшник був дикоростучою рослиною) у Європу рослина завезена іспанцями у 1619 р.

В Україні з’явився у середині XVIII ст.

У Європі соняшник обробляли як декоративну рослину та орієнтовно з 1860 р. з нього почали добувати олію. До того часу англійці їли молоді суцвіття соняшника з оцетом і маслом.

Спершу його розводили як декоративну рослину, згодом також заради зерна, яке використовували як ласощі. Тепер соняшникова олія в Україні є найкращим харчовим продуктом як у непереробленому, так і в переробленому (марґарин) виді.

Її використовують для технічних потреб (при виготовленні мила, лаків, фарб, лінолеуму тощо).

Соняшник — цінна культура у плодозміні. Медонос. Є й декоративні форми соняшника.

2. Слухання легенди

У ті дні, коли магія мала силу, а світ був молодий, природа була мінливою. Древнє чаклунство було надмірним для людської душі, і люди тільки спостерігали, як усе навкруги змінюється під дією чаклунських чар.

Соняшник, згідно із грецькими легендами, не завжди ріс на землі і з’явився завдяки водяній німфі на ім’я Клітія. Одного разу Клітію викинуло хвилею з прохолодних глибин моря на піщаний берег. Русалка, здивована яскравим світлом, немов зачарована, спостерігала за золотою кулею, яка переміщалася по небу. Через деякий час зовнішність німфи почала змінюватися. Клітія виявилася прикутою до місця, коли її хвіст пішов у глиб піску. Срібне волосся згорталося в пелюстки навколо обличчя, з рук виростало зелене листя.

Через дев’ять днів свого перебування на землі, Клітія повністю перетворилася на квітку сонця. Відтоді і донині соняшник завжди наслідує рух золотого сонячного диска, обертаючись у його сторону.

Фізкультхвилинка

Вже і сонечко пригріло,

Вже посунулись сніги.

Де було геть зовсім біло,

Проталин стеляться круги.

Як же вітер, діти, дише?

Як дерева він колише?

Як прогинаються берізки?

Як же чешуть свої кіски?

Як же птахи прилітають?

Як радіють вони й співають?

А тепер присіли й встали.

Втому нашу геть прогнали.

3. Повторення вивченого про текст

— Що таке текст?

— Які є типи текстів?

— Які питання можна поставити до тексту-опису?

— З яких частин складається текст-опис?

Робота за таблицею

— Щоб легше було описувати соняшник, розгляньте його малюнок.

— Які порівняння доберете ви, описуючи соняшник?

4. Виконання завдань, що вміщені в «Зошиті з розвитку зв'язного мовлення»

5. Перевірка написаного. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Якій рослині був присвячений сьогоднішній урок?

— Який твір писали?

— Які труднощі виникли під час написання твору-опису?

— Як вдалося подолати труднощі?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.